terkini dan sensasi

Sabtu, 25 Ogos 2018

Kutip masuk mulut!

Assalamualaikum...(^ ^)

Bayi sebesar Aiyra ni memang itulah hobi dia, mengutip apa saja yang ternampak depan mata. Tapi Aiyra ni extreme sikit tahap mengutip dia tu berbanding kakak² dan abangnya. 


Sebab itulah setiap masa Mas kena pastikan kawasan sekitar ruang tamu tu bersih, takde habuk² atau sampah sarap yang kecik². Kalau Aiyra nampak dulu memang dikutipnya, terus masuk mulut tanpa rasa bersalah. Pastu bila benda tu dah ada dalam mulut dia, haaa nak keluarkan punyalah payah. Tak bernasib baik jari digigitnya, hahahaa!

Macam petang tadi, dia dok main senyap je dalam bilik Mas. Ingatkan takdelah apa yang pelik dia buat, lagi pun bilik Mas memang bersih dari habuk² ni. Tetiba dia keluar dari bilik, Mas tengok mulut dia macam kunyah sesuatu. Apa lagi terus ambik dia dan korek mulut tu, mengamuk² dia marah. Dapat je keluarkan tengok sekor kumbang kecik dalam mulut, Ya Allah Aiyra oiii. Hahahaa mengucap panjang mama, tanpa rasa bersalah kau masukkan dalam mulut kumbang tu. 

Haihhh Mas pun tak tahu kat mana dia jumpa kumbang tu, pandai betul dia cari. Tapi itulah, budak suka mengutip ni memang dia nampak je apa yang nak dimasuk dalam mulut. Cuma nasib baiklah Aiyra ni dia tak akan telan apa² yang dimasuk dalam mulut tu, dia akan kemam² dan macam nak kunyah je. Kalau dia pandai telan dah macam² masuk dalam perut dia tu. Tapi Mas risau takut dia tertelan dan tercekik je!

Dengan bayi camni kita kena lebih peka, bukan apa takut dia masukkan benda berbahaya je dalam mulut. 

1 ulasan:

  1. tu la kita kena pantau selalu klo bby aktif ni..tau2 je ade je bende asing masuk mulot kang
    huhu

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com