Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 21 September 2018

Mama cuai sangat!

Assalamualaikum...(^ ^)

Sekarang baru Mas tahu camne perasaan seorang ibu bila cuai terhadap anaknya, sesal tak sudah tau! Rasa macam diri tu gagal jadi seorang ibu yang baik, nak marah je kat diri sendiri. Itulah yang Mas alami hari ni, tampar muka sendiri terus bila benda camni jadi pada Aiyra.


Ceritanya camni, Mas bancuh air teh hijau sebab nak minum. Lepas bancuh terus bawak air tu ke ruang tamu dan letak atas meja, memang letak tu jauh supaya Aiyra tak boleh capai. Pastu entah camne Mas tak perasan Airis letak mainan kat atas meja tu, dan masa Aiyra nak capai mainan tu air teh terpercik kat dia. Terkejut Mas bila dengar dia meraung dan mengelupur atas tilam, Ya Allah cuak Mas sampai gigil satu badan.

Terus angkat dia dan buka baju, pastu bungkus tangan dia yang kena air panas tu dengan tuala basah dan sapu minyak boreh. Telefon husband pun gigil² tangan, belum habis rasa panik walaupun Aiyra dah berhenti nangis. Bawak dia ke klinik dan doktor cakap lecur tu tak serius sangat sebab tak gelembung, doktor sapu krim dan balut tangan dia. Esoknya baru doktor suruh bukak dan tengok ada mengelembung tak, kalau ada dia tak bagi pecahkan.

Lega bila doktor cakap camtu, maklumlah ini pertama kali anak Mas kena air panas. Sebab itulah Mas rasa bersalah sangat, terasa diri ni cuai bila perkara camni terjadi kat Aiyra. Husband dah bagi amaran, lepas ni bila bancuh air panas nak minum letak je kat dapur. Ok mama janji lepas ni mama tak buat camtu dah, tak nak dah perkara sama berulang lagi. Mama kena lebih berhati² dan tak cuai dah.

Moga cepat sembuh ye Aiyra sayang!

1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com