Logo KBBA

terkini dan sensasi

Sabtu, 29 September 2018

Trafik blog luarbiasa!

Assalamualaikum...(^ ^)

Mas ni bukanlah blogger yang popular sangat, sekadar seorang yang suka menulis di blog sebagai kepuasan. Pastu Mas tak pernah impikan tulisan Mas dibaca oleh ramai pembaca, sebab Mas hanyalah berkongsi cerita hal anak² dan kehidupan seharian. Kadang ada jugaklah tulis pasal review servis dan produk.

Pastu masa mula² menulis ni Mas tak pernah langsung kisah pasal trafik blog, berapa PV dan UV pun Mas tak tau. Adalah pasang GA tu kat blog, tapi tak pernah ambik tahu berapa setiap hari. Cuma Mas ambik tahu lepas selalu dapat entri kerja dan lepas rajin menulis setiap hari, mula dari tulah Mas kisah sikit pasal PV/UV ni. Setiap bulan Mas akan pastikan ia meningkat, terimpi² nak cecah 10k UV sebulan. Boleh baca trafik Mas makin meningkat kat entri Kerana menulis setiap hari.


Tapi tak sangka kan impian tu hampir jadi kenyataan apabila bulan September ni trafik blog luarbiasa sangat. Tak sangka UV bulan ni nak cecah dekat 10k dan PV pulak 23k++, haaa impian jadi kenyataan! Mas tak pernah jangka trafik blog ni boleh cecah UV/PV tinggi camtu, yelah Mas banyak tulis kisah kehidupan dan anak² je. Lainlah kalau cerita kisah² artis atau sensasi kan? Pastu entri kerja pun sebulan ada 2--3 entri je.

Mungkin itu rezeki Mas rajin menulis setiap hari kot, jadi setiap hari mesti ada pembaca masuk ke blog ni. Sebab itulah bila kita rajin usaha, lama² yang sikit tu akan jadi bukit. Mas usaha Mas dapat, Mas rajin menulis trafik meningkat! Tak semesti kena jadi blogger terkenal dan tulis cerita sensasi kan, semangat dan rajin pun mampu buat trafik blog luarbiasa.

Kalau Mas terus rajin dan konsisten menulis setiap hari tanpa jemu tak mustahil UV boleh cecah 20k pulak sebulan, dan PV cecah 50k. Moga ada rezeki Mas dan tercapai semua tu, selagi Mas ada passion untuk terus menulis blog ni!

7 ulasan:

  1. tahniah kak mas.Alhamdulillah,betul tu.Setiap hari update,kencang UV.Tahniah skali lagi..

    BalasPadam
  2. Tahniah Mas! InsyaAllah akan naik lagi tu nnt

    BalasPadam
  3. klu akk convert ke wp, lagi asyuk. trust me. anyway.. tahniah tau. akk mmg rajin

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com