terkini dan sensasi

Isnin, 29 Oktober 2018

Gegar Vaganza 5 : Minggu Kelima

Assalamualaikum...(^ ^)

Tiada peserta tersingkir, Zamani akhirnya selamat oleh imuniti penaja!


Serius cakap Mas layan jugak GV5 ni disebabkan ada Zamani je, peserta lain memang tak minat. Jadi setiap minggu memang teruja nak dengar suara lunak merdu dia menyanyi, lagi² lagu Mengapa Perpisahan Yang Kau Pinta tu. Tapi bila tiba² suara Zamani tak keluar bila nak nyanyi memang terkejut jugak, Tertanya² kenapa dengan suara dia, rupanya suara dia hilang disebabkan tak sihat. Respeklah dengan dia, walaupun takde suara tapi berusaha jugak untuk menyanyi. Moga Zamani cepat sembuh dan dapat berikan persembahan terbaik minggu depan, jangan sia²kan imuniti yang diberi!

Berbalik pada persembahan peserta lain, bagi Mas minggu ni hanya Dia Fadila dan Noryn Aziz je yang menyerlah sikit. Memang mantaplah suara kedua²nya menyanyi lagu yang diberikan. Yang lain memang agak hambar dan vokal pun kurang menyengat, hanya terlebih menonjol bab pakaian je. Bila tengok kebanyakan pakaian peserta tu macam agak menganggu je persembahan mereka, patutnya biarlah simple janji cantik dan selesa. Jadi harap konsert minggu depan peserta lebihkan kualiti vokal dan persembahan dari kualiti pakaian.

9 perserta jugak bakal berentap minggu depan disebabkan Zamani dapat imuniti, dan temanya adalah Terbaik Boss. Ni koleksi lagu yang pernah mengungguli mana² carta dan lagu² yang pernah menang mana² anugerah. Haaa mesti lagu² best ni, tak sabar nak saksikan apa kejutan dari semua peserta, moga lebih gempak.

Meh tengok Ada Lagu Ada Lagi ni!
Dia Fadila | Bencinta (Dia Fadila)
Maya | Hatinya Tak Tahan (Noraniza Idris)
Noryn Aziz | Seandainya Masih Ada Cinta (Dayang Nurfaizah)
Forteen | Satu (Dato' SM Salim & Zainal Abidin)
Amelina | Seroja (Search)
Billy Zulkarnain | Back At One (Brian McKnight)
Farawahida | Ayat² Cinta (Rossa)
Hetty Sarlene | Korban Cinta ( Ziana Zain)
Zamani (Lagu akan diketahui semasa konsert)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com