Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 30 Oktober 2018

Nahas Lion Air JT610

Assalamualaikum...(^ ^)

Sekali lagi kita dikejutkan dengan berita sedih yang menyayat hati, pesawat Lion Air JT610 dilaporkan terhempas semalam. Allahuakbar bila baca kes sebegini terus teringat kes MH17 yang ditembak jatuh pada tahun 2015 tu, dan sudah tentulah kes MH370 jugak. 


JAKARTA: Agensi mencari dan menyelamat Indonesia mengesahkan bahawa pesawat Lion Air yang dalam perjalanan dari Jakarta menuju ke pulau Pangkal Pinang di Sumatera, terhempas sebentar tadi.

“Saya mengesahkan bahawa ia (pesawat Lion Air) terhempas.” kata jurucakap agensi, Yusuf Latif menerusi khidmat pesanan teks ketika diminta mengulas mengenai nasib pesawat Lion Air terbabit. Menurut pihak berkuasa, pesawat berkenaan dilaporkan putus perhubungan selama 13 minit selepas berlepas. - Berita Harian

Memang otak dok ligat berfikir camnelah keadaan mangsa² tu ketika menghadapi keadaan ni, tak terbayang kan. Hanya mampu berserah pada Tuhan je masa tu! Yang paling menyayat hati bila ada 2 orang bayi turut menjadi mangsa, sebak haihhh. Pastu setakat hari ni baru 24 mayat yang ditemui, semuanya berada dalam keadaan tidak sempurna. Pastu dikhabarkan jugak kebanyakan mangsa tidak timbul kerana terikat pada kerusi pesawat, sedihnya!

Tapi satu yang buat Mas terkilan bila ramai dok viralkan video dalam kapalterbang yang dikatakan melibatkan pesawat ni sebelum terhempas. Allah tak akanlah tengah saat² cemas camtu mereka sempat rakamkan video pulak, semua tengah bertarung nyawa tu. Patutnya sebelum viral pastikan dulu kesahihannya, kenalah sensitif dengan keluarga mangsa yang terlibat.

Apa pun Mas harap operasi mencari mayat mangsa berjalan lancar dan moga semuanya dapat ditemui.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com