Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 19 Oktober 2018

Omellete Wrap

Assalamualaikum...(^ ^)

Setiap hari bawak bekal memang Mas buat menu yang mudah dan ringkas je, menu diet kan kenalah camtu. Lagi pun masa terhad sebab tulah kena masak yang senang dimasak, pastu menu camni lebih mengenyangkan!

Resepi pulak Mas reka sendiri je, ikut apa yang teringin nak makan dan masak ikut suka je. Janji sedap dan perut kenyang, tekak sendiri kan nak makan. Hari² Mas cuba jelah buat menu berbeza² supaya tak bosan.


Hari ni Mas cuba menu baru iaitu Omellete Wrap, takdelah susah pun nak buat. Mudah sangat, bahan² pun tak guna banyak. Jom tengok bahan²nya!

Bahan-bahan
2 bijik telur
2 keping Wrap jenama Mission
5 bijik tomato ceri
Salad butterhead
Serbuk cili dan lada hitam

Cara² membuatnya
1. Dadar telur sebijik² tau, dalam telur tu Mas cuma letak serbuk cili dan serbuk lada hitam.

2. Bila telur dah hampir nak masak letakkan sekeping wrap atas telur dadar tu. Pastu lipat menjadi bentuk segitiga, dan masak sehingga garing sikit.

3. Bila dah masak letakkan 3 keping salad butterhead dan tomato ceri dalam lipatan tu.

Haaa siap untuk sarapan dan makan tengahari, kenyang tau Mas makan seharian di pejabat. Yang penting sedap dan sihat. Selamat mencuba!

1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com