terkini dan sensasi

Khamis, 4 Oktober 2018

Perginya 6 wira penyelamat!

Assalamualaikum...(^ ^)

Hari ni kita dikejutkan dengan berita yang sangat menyayat hati, 6 orang anggota bomba telah terkorban ketika operasi mencari dan menyelamat mangsa lemas. Ya Allah, Mas sedih dan terkesan sangat dengan tragedi ni sebab husband Mas pun seorang anggota bomba.

Pukul 12 tengah malam husband kejutkan Mas tengah tidur dan cerita pasal tragedi ni, siap tunjuk video lagi. Memang berderau terus darah, automatik teringat dia selalu jugak pergi operasi menyelamat kalau ada kes lemas camni. Mulalah hati tak keruan, pastu otak dah dok fikir macam². Yelah Mas tahu camne bahayanya kalau operasi menyelamat mangsa lemas ni, bertarung nyawa tau!

kredit photo Berita Harian

Lagi pun video masa kejadian tu dah banyak tersebar di sosial media, Mas pun ada tertengok jugak. Ya Allah memang nangis tau, tak dapat bayangkan seksa mereka bertarung nyawa masa tu. Pastu lagi yang buat Mas sedih bila ada je natizen dok kondem pasal kejadian tu, siap cakap kenapa pergi menyelamat tak pakai scuba set lengkap. Kalau pakai mesti tak lemas!

Wahai natizen, husband Mas anggota bomba jadi Mas tahu camne cara dia menyelamat mangsa lemas ni. Kalau keadaan air cetek camtu memang tak boleh pakai scuba set tu, ditambah lagi dengan air laju. Memang mereka akan gunakan tali dan life jacket, pastu nak rasa mayat pun guna kaki je. 6 orang anggota tu memang dah ikut SOP tapi perkara dah nak terjadi kita tak boleh nak halang kan. Air laju dan berpusar² camtu sangat bahaya, orang yang expert berenang pun akan kecundang. Lagilah masa tu mereka dah terbelit dengan tali, lagilah sukar nak selamatkan diri.

Jadi cukuplah nak kondem bukan² dan buat spekulasi sendiri, semua yang terjadi tu dah ketentuan Allah. Yang lain tu asbab sahaja, hanya Dia Maha Mengetahui. Sedekahkan Al-Fatihah buat wira² tu dan doakan keluarga mereka tabah hadapi dugaan yang amat berat ni. Moga para² syahid ni ditempatkan di kalangan orang² beriman di syurgamu Ya Allah.

Al-Fatihah untuk semua wira² negara ni!

5 ulasan:

  1. Al fatihah... semoga Allah pelihara seluruh anggota bomba yang berkhidmat dan berbakti utk negara

    BalasPadam
  2. sedihnyaaa. salam takziah buat keluarga perwira kita

    BalasPadam
  3. sedih sgt... family mereka lagi sedih..semoga mereka ditempatkan dgn org yang beriman..alfatihah

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com