terkini dan sensasi

Rabu, 10 Oktober 2018

Suasana baru, boss baru!

Assalamualaikum...(^ ^)

Lumrah seorang PA memang selalu bertukar boss, nak tak nak kena akur dengan arahan jabatan. 15 tahun Mas berkhidmat ini boss yang ketujuh, boss lelaki yang keenam.

Sebenarnya Mas pernah jadi PA kepada big boss BSM ni, tahun 2013 hingga 2016. Pastu bila boss baru bertukar ke situ, dia bawak sekali PAnya. Jadi Mas kena jaga PA Timbalan, dari 2016 hingga ke 10.10.2018. Selepas 2 tahun kembali semula ke tempat ni, dengan suasana baru dan bos baru. 


Kalau ikutkan Mas tak nak jadi PA kat sini, bukan apa Mas ni jenis balik ikut masa. Tepat 4.30 ai dah cabut, rumah jauh dan jalan sesak jadi memang tak boleh balik lambat. Itupun balik 4.30 petang, pukul 5.30 jugak sampai rumah. Segan jugak dengan boss baru ni, tapi Mas tetap bagitau dia sebab apa kena balik awal. Nasiblah dia jenis memahami, lagi pun kalau husband Mas tak kerja syif siang Mas baliklah pukul 5 petang. 

Pastu serba salah jugak nak tukar dengan PA lama tu tapi apakan daya keadaan memaksa, dia kena ambik cuti separuh gaji sebab jaga suaminya yang sakit. Jadi pihak pentadbiran tak nak rumitkan keadaan, dahlah boss baru pastu PA pulak takde. Sebab itulah Mas kena akur jugak untuk bertukar ke situ! 


Jaga boss utama ni memang sibuk sikitlah dari biasa, kat situ surat dan folder masuk banyak. Pastu panggilan masuk pun bertalu², agak tak menang tangan jugaklah. Lagilah dengan boss baru ni, macam² kena uruskan. Dah 2 hari jadual makan Mas agak berterabur, maklumlah nak sesuai masa dan keadaan tu ambik masa sikit. Dah lama nanti baru alah bisa tegal biasa!

Boss baru pun baik orangnya, senang nak berurusan. Umurnya 56 tahun, jadi dalam 4 tahun jelah dia kat situ. Moga kami dapat bekerjasama dengan baik sebagai boss dan PA!

2 ulasan:

  1. Moga suasana dan bos baru akan bekerjasama dengan Mas sebaiknya

    BalasPadam
  2. Semoga dipermudahkan segala urusan Mas di tempat keje baru bersama bos baru hendaknya. Aamiin....

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com