Logo KBBA

terkini dan sensasi

Rabu, 21 November 2018

Althea Petal Velvet Powder

Assalamualaikum...(^ ^)

Ingat tak Mas ada kongsi kegembiraan menjadi salah seorang dari Althea Angels, kalau lupa baca cerita Sayalah Althea Angels! Haaa bila dah jadi Angels ni, Mas berpeluanglah mencuba produk² terbaru dari Althea. Seronok tak terkata sangat!


Althea Petal Velvet Powder
Salah satu produk yang Mas dapat cuba adalah Althea Petal Velvet Powder ni, dan ianya sejenis translucent powder tau! Didatangkan dalam 3 jenis kod pilihan iaitu Code #0 (Translucent), Code #23 (Warm Biege) dan Code Pink Lavender (Limited Edition)

Code #0 (Translucent)


Di antara ketiga² ni Mas paling suka Warm Biege, sebab ianya sesuai sangat dengan kulit Mas yang agak gelap ni. Bila pakai ianya nampak natural je, seolah macam tak pakai bedak langsung. Kalau pakai tanpa foundation pun tak jadi masalah. 

Code #23 (Warm Biege)


Lagi satu Mas suka Pink Lavender sebab baunya wangi sangat, bila sapu kat muka rasa segar je. Ia diformulasikan dengan pigmen merah jambu dan ungu untuk mencerahkan kulit yang kusam. Mas suka pakai bila nak keluar jalan², baru nampak segar sikit dan lebih yakin. Walaupun kulit Mas agak gelap, tapi takde masalah untuk Mas gayakan Pink Lavender ni. 

Code Pink Lavender (Limited Edition)


Comel dan selesa dipakai
Memang diakui Petal Velvet Powder ni comel sangat! Bukan setakat comel malah tersangatlah selesa bila dipakai kat muka sebab teskturnya yang ringan dan licin. Memang tak rasa langsung korang pakai bedak tau! 

Pastu pemakaian PV Powder ni boleh mencerahkan kulit kusam, bila pakai tu kulit rasa halus, segar dan berikan efek shiny dan glowy gitu. Lagi satu ia tidak mencacatkan makeup korang dan muka pun tak nampak bercapuk. Kalau korang yang kulit berminyak tak perlu risau untuk pakai PV Powder ni, sebabnya ia membantu mengawal pengeluaran minyak pada kulit muka.


Murah dan poket saiz
Kalau korang nak tahu harga Petal Velvet Powder ni tersangatlah murah, hanya RM16 sahaja. Tapi untuk Pink Lavender Limited Edition harganya RM17, masih mampu beli kan?

Yang paling berbaloi beli PV Powder ni sebab ianya bersaiz poket, haaa senang dan sesuai sangat nak bawak ke mana saja. Letak dalam poket seluar pun tak terasa tau, sebab bentuknya yang comel tu. 



Haaa terpikat dan jatuh hati kan dengan Althea Petal Velvet Powder ni! Jangan tunggu lagi cepat beli di https://my.althea.kr.

2 ulasan:

  1. comel kat petal velvet powder ni..harga pun murah..ringan je bila pakai

    BalasPadam
  2. eh cam tersama lak pendapat kita. memang best pakai PV powders ni kan

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com