terkini dan sensasi

Sabtu, 24 November 2018

Happy Birthday Airis

Assalamualaikum...(^ ^)

Haaa sampai jugak ke hari jadi dia, bila masuk bulan 11 tiap² hari tanya bila birthday dia. Maklumlah orang lahir hujung tahun, jadi dialah yang paling lambat sambut hari jadi. 


Selamat Hari Lahir yang ke-6 tahun Airis, moga jadi anak yang baik, solehah dan berjasa pada mama babah. Moga berjaya di alam persekolahan dan jadi insan yang berguna serta dapat capai cita² yang diimpikan. Moga cepatlah berhenti hisap susu botol tu, dah 6 tahun lah. Hahahaa yang ni memang mama harap sangat akan jadi kenyataan!

Tahun ni beruntung dia dapat sambut birthday 2 kali, 2 bijik kek lah dapat potong. Mula² Mas belikan kek masa jamuan akhir tahun kat sekolah, dia nak sangat raikan dengan kawan². Nak potong kek sama² dengan kawan² dan makan sama². Seronoklah dia dapat merasa semua tu, yelah kebanyakkan kawan dia semua raikan hari jadi kat sekolah. 


Pastu hari ni Mas belikan kek jugak kat dia, nak raikan dengan mama babah, kakak abang dan adik pulak. Beli kek pastu potong kat rumah je, takde pun nak buat majlis besar-besaran. Kami memang suka ajar anak bersederhana, janji dapat raikan sama² itu dah memadai. Lagi pun sejak dari mereka kecik Mas tak pernah ajak sambut hari jadi meriah sangat, jadi anak² dan terbiasa.


Nanti hujung tahun kalau ada rezeki kita pergi jalan² sempena hari jadi semua orang, kira meraikan sekaligus lah! 

2 ulasan:

  1. Selamat hari lahir Airis ! Semoga menjadi anak solehah yang membahagiakan ibu bapa; dunia akhirat. InshaAllah. Aamiin.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com