terkini dan sensasi

Isnin, 26 November 2018

Pendaftaran Tahun Satu 2019

Assalamualaikum...(^ ^)

Hari Sabtu lepas selesai sudah urusan pendaftaran Airis di tahun satu, buku teks pun dah dapat dan kelas pun dah tahu. Kali ni memang tiada ujian diagnostik untuk tentukan kelas terbaik atau tak. Pihak sekolah dah tentukan siap², nama kelas pun mereka dah ubah. Airis di kelas Satu USM, haaa nama kelas pun menarik tau!


Seperti biasa semasa pendaftaran akan ada buat pembayaran untuk beberapa perkara, termasuklah yuran PIBG. Haaa pasal yuran PIBG memamg tak diwajibkan bayar, tapi tak salah kalau kita bayar sebagai sumbangan untuk keperluan persekolahan anak² kan? Tak akanlah untuk anak² sekolah pun kita nak berkira, mudahan sumbangan kita tu beri manfaat pada anak² kita. Pastu moga pihak sekolah gunakan sumbangan tu untuk keperluan murid². 

Senarai buku² yang perlu dibeli pun dah dapat, cuma kena tunggu koperasi buka je mulai 13/12 nanti. Untuk Airis ni takdelah banyak sangat buku kena beli, semuanya cuma RM50++ je. Tapi dah mula sekolah nanti kena sediakan duit siap² lah, pasti ada tambahan untuk pembelian buku latihan dan ulangkaji. Takpelah demi anak² wang ringgit tu perkara kedua, yang penting keperluan untuk mereka belajar cukup lengkap.

Tapi kan, jangan ingat takde drama swasta tau. Hahahaa, Airis dengan drama memang tak dapat dipisahkan. Mas memang tak ikut masa pendaftaran tu, hanya husband je yang pergi. Ada lah husband hantar gambar masa dia dalam kelas, cuma Mas tengok monyok je mukanya. Bila balik tanya, "Kenapa Airis monyok je dalam kelas tadi?" Nak tau dia jawab apa, "Airis nangislah mama, sebab tak nampak babah!"

Hadoiii lah si Airis ni, manja terlebih. Setiap kali mula suasana baru kat sekolah mesti nak nangis, macam² alasan bila tanya kenapa nangis. Hahahaa, kadang geram jugak. Haraplah dah buka sekolah nanti dia tak buat drama swasta 5 episod ke, hehehee! 

1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com