terkini dan sensasi

Khamis, 29 November 2018

Tahniah Arfan!

Assalamualaikum...(^ ^)

Fuhhh giler berdebar hari ni, nak tunggu pukul 10 pagi tu memang tak senang duduklah. Masa Atikah nak ambik keputusan UPSR dulu takdelah Mas debar sangat camni, mungkin sebab Mas tahu dia boleh dapat apa yang dia target. 


Macam Arfan ni Mas tahu tahap kemampuan dia, Mas selalu doa agar dia dapat buat yang terbaik untuk periksa UPSR tu. Mas takde pun set target untuk dia, cuma harap dia dapat lulus semua subjek dan dapat teruskan persekolahan. Apa pun keputusan yang dia dapat Mas tak akan bezakan dia dengan kakaknya, Mas tetap gembira dan bangga.

Ambik keputusan kali ni memang Mas tak dapat temankan dia dek kerana tuntutan kerja, jadi husband je yang boleh pergi. Mas cuma dapat semak melalui SMS je, tapi debar tu tetap rasa tau! Tepat pukul 10 terus hantar SMS, dah hantar tu lama jugak tunggu nak dapat keputusannya. Bila dah dapat SMS tu, haihhh dia punya perasaan nak tengok tu Tuhan je tau. 

Bila dah dapat kekuatan barulah Mas buka SMS tu, hehehee sindrom mak² memang camni kot? Saat mata menatap je keputusan dia, tak semena² airmata terus mengalir laju. Ya Allah sebak bercampur gembira, tak sangka Arfan lulus semua subjek. Yang paling tak sangka ada jugak satu subjek yang dapat A. Syukur sangat²! Cikgu kelas dia pun bangga dengan Arfan sebab mampu buat yang terbaik, tak sia² tunjuk ajar cikgu dan doa kami buat dia. 


Jadi kita sebagai ibu bapa ni jangan kecewa kalau anak tak dapat keputusan cemerlang, tak dapat straight A. Apa pun kita kena gembira dan bangga dengan dia, itu yang terbaik dia mampu lakukan. Terus bagi sokongan dan galakan, sebabnya perjalanan persekolahan lepas UPSR ni masih panjang. Banyak lagi yang anak² kena belajar dan hadapi, jadi dengan sokongan kita mana tau anak mampu buat yang terbaik. 

Buat Arfan, tahniah tau. Mama babah bangga dengan kamu!

3 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com