terkini dan sensasi

Rabu, 12 Disember 2018

Final pertama yang mendebarkan!

Assalamualaikum...(^ ^)

Nasib tak hilang suara hari ni, haaa ni dek kerana final bola semalam lah. Hahahaa gitulah bila tengok bola, mesti emo semacam dan jerit tak ingat dunia.

Perlawanan semalam memang cukup mendebarkan, fuhhh boleh luluh jantung dibuatnya. Lagi berdebar bila pasukan kita ketinggalan 2-0 pada separuh masa pertama. Masa tu Mas memang dah takde mood nak tengok, rasa dah hancur harapan Harimau Malaya nak menjulang piala AFF Suzuki tu. Yelah banyak kesilapan dilakukan terutama oleh penjaga gol, sehingga buka ruang dan peluang pada pihak Vietnam untuk menyumbat 2 gol. 


Namun dek semangat para pemain dan penyokong pasukan kita bangkit dengan menjaringkan gol pertama, haaa masa tu Mas kembali bersemangat untuk terus menonton. Pastu lagi sekali Malaysia berpeluang nak dapatkan gol apabila kita dapat sepakan percuma kerana pemain dikasari pihak lawan. Masa Safawi nak buat tendangan tu, fuhhh dia punya rasa berdebar lain macam tau. Memang harap sangat gol dapat dijaringkan, yelah Malaysia kena menang untuk bekalan ke Vietnam nanti. 

Akhirnya gol berjaya dijaringkan berkat sokongan padu dari penyokong, haaa puashati sangat. Dapat jugak Harimau Malaya menyamakan kedudukan dengan Vietnam, barulah berbaloi tengok sampai habis. Cuma pasukan kita tak berjaya nak jaringkan gol lagi, tapi takpe 2 gol tu dah jadi penaik semangat untuk mereka terus berjuang di Vietnam Sabtu ni. Mereka perlu jaringkan 2 gol lagi untuk menang, dan perlu main bersungguh². Kena lebih konsisten dan jangan buat banyak sangat kesilapan. Minit² awal tu kena main all out dan dapatkan gol awal untuk kekal hingga ke akhir. 

Moga kemenangan milik kita, dan dapat bawak pulang piala AFF Suzuki. Good luck Harimau Malaya!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com