terkini dan sensasi

Isnin, 3 Disember 2018

MyPortfolio oh myPortfolio

Assalamualaikum...(^ ^)

Haaa yang kerja kerajaan tu mesti tengah sibuk siapkan myPortfolio, betul tak? Mas ni pun sama, dari minggu lepas nak mula buat tapi tak buat² jugak. Kekangan masa dan kekangan idea yang menghalang semuanya, yelah nak siapkan kerja hakiki lagi pastu nak fikir camne nak buat myPortfolio ni lagi. Penat otak!


Tapi demi kewajiban pada tugas, Mas kena usahakan jugak untuk buat bagi siap. Jadi hari ni barulah Mas mula, nekad nak siapkan jugak. Kalau ikutkan 30/11 dah dateline, tapi terpaksalah ambik tempoh lama sikit nak siapkan. Minggu ni kena siapkan jugak, tak boleh tunggu lagi. Nasiblah Mas ni ada lagi 3 orang geng PA kat pejabat, jadi kami bahagi²kan tugas sikit sorang. Haaa bolehlah siapkan cepat sikit!

Nak cakap susah takdelah susah sangat buat myPortfolio ni, nak senang pun taklah senang jugak. Tapi memang perlukan masa sikit untuk siapkan, sebab banyak benda nak kena buat. Dengan proses kerja, carta alir, senarai semak dan macam² senarai lagi. Memang ianya lebih kurang fail meja je tapi kena buat lebih teliti dan teratur lagi. Haaa gitulah, lagi pun ianya format dari MAMPU jadi kenalah buat betul².


Hari ni Mas dah dapat siapkan untuk 2 senarai tugas, yang selebihnya geng PA yang lain buat. Nanti kami akan gabungkan untuk siapkan myPortfolio masing², haaa itulah berkat kerjasama. Esok nak kemaskan sikit lagi dan semak, pastu siap! Fuhhh lega sangat dapat siapkan benda yang dok fikir dari awal November hari tu. 

Korang yang kena buat tu jangan stress tau, buat perlahan² dan betul² pasti akan siap. Mas mulanya stress jugak, tapi bila dah mula dengan tenang, maka dapatlah siapkan dengan jayanya!

3 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com