Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 24 Disember 2018

Review filem Bumblebee

Assalamualaikum...(^ ^)

Bagi peminat filem Transformers pasti tertunggu² filem Bumblebee ni kan, yelah dia watak Autobots yang mula² diperkenalkan dalam filem Transformers. Jadi Mas pun sama, tak lepaskan peluang menonton filem ni.


Filem Bumblebee ni mengisahkan robot B-127 yang merupakan pemberontak Autobots yang berjuang menentang Decepticons dari menguasai planet Cybertron. Pihak Autobots hampir tumpas dalam pertempuran di Cybertron dan mereka terpaksa melarikan diri. B-127 diarahkan untuk ke planet Bumi dan mewujudkan sebuah pangkalan pihak pemberontak Autobots, dan dia jugak ditugaskan untuk mempertahankan bumi dari ancaman Decepticon.

Namun semasa pertempuran di bumi dia tercedera dan terpaksa dimatikan untuk menjamin keselamatannya. Tapi sebelum mati tu dia sempat bertukar menjadi sebuah kereta VW Beetle. Kemudian pada tahun 1987, seorang remaja perempuan bernama Charlie Watson telah menjumpainya di pusat barangan lusuh. Pastu pemilik pusat tu telah hadiahkan kereta tu kepada Charlie sebagai hadiah hari jadinya. Dari situlah bermula perkenalan Charlie dengan B-127, dan Charlie yang berikan nama Bumblebee kepada dia.


Review Bumblebee
Bagi Mas filem ni memang menarik dan seronok ditonton, dan sangat sesuai untuk anak². Jalan ceritanya pun agak teratur dan mudah difahami, jadi 2 jam lebih tu tak terasa bosan langsung. Lagi pun terdapat babak² lucu yang sangat mencuit hati, memang satu panggung gelak besarlah. Anak² Mas pun seronok sangat!

Pastu kisah persahabatan di antara Charlie dan Bumblebee sangat menarik ditonton, kita boleh tengok betapa eratnya hubungan mereka walau hanya manusia dan kereta. Mereka sangat memahami di antara satu sama lain!


Babak aksi jugak sangat menarik, memang tak berkelip mata menontonnya. Semua aksinya sangat mudah difahami dan tidak keterlaluan, jadi anak² pun seronok menontonnya. 

Jadi bagi Mas filem ni memang wajib ditonton, sebabnya masa inilah kita akan tahu.bagaimana Bumblebee sampai ke bumi dan bermulanya filem Transformers. Haaa Mas bagi 9 bintang!

2 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com