Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 3 Januari 2019

Althea Pore Purifying Serum Cleanser

Assalamualaikum...(^ ^)

Mas memang suka pakai makeup, kadang kalau rajin lepas solat kat pejabat pun Mas akan tepek makeup jugak. Bukannya nak nampak cantik tapi nak nampak lebih yakin bila berhadapan dengan pelanggan, yelah Mas kan seorang Setiausaha. Hari² berhadapan dengan pegawai dalaman atau pelanggan luar, jadi kenalah nampak yakin dan berseri sikit kan?


Bila dah selalu pakai makeup ni, perjagaan kulit muka kena lebih rapi. Tak bolehlah lepas dah pakai makeup cuci ala kadar je kan? Mas biasanya cuci guna tisu basah dahulu, barulah guna pencuci muka. Mas tak boleh pakai makeup remover tu, kulit tak serasi. Tapi sejak diperkenalkan dengan produk Althea ni, Mas dah tak takut nak pakai makeup remover. Sebab produk ni serasi dengan kulit Mas dan kulit rasa lebih bersih, lembap dan licin. Haaa nak tau apa produknya, sila baca hingga noktah terakhir!


Althea Pore Purifying Serum Cleanser
Inilah dia teman pembersih makeup Mas sekarang, dah jatuh cinta sangat dengan dia sebab memudahkan Mas untuk cuci makeup setiap hari. Ia bertindak 2in1 iaitu berfungsi sebagai pembersih dan serum, ia jugak boleh digunakan sebagai pencuci muka dan pencuci solekan (makeup remover). Selain itu ia jugak dapat membuang kotoran dan minyak pada wajah, sebab itulah bila guna kulit rasa segar dan licin je.

Pastu Althea Pore Purifying Serum Cleanser ni jugak mempunyai tekstur berair dan tidak berbuih, jadi bila digunakan ia sangat lembut pada kulit. Ia jugak tak mengeringkan dan merosakkan kulit, memang sesuai sangat untuk Mas yang sensitif pada makeup remover ni. Hanya sapu lembut pada kulit menggunakan kapas atau tangan, makeup sangat senang dicuci. Lagi pun baunya tak kuat dan sangat menyenangkan!


Ini antara keistimewaan dan kelebihan produk Althea ni:

1. Bertindak sebagai Serum Pembersih;

2. Lembut dan sesuai untuk kulit sensitif;

3. Tahap PH kulit yang seimbang;

4. Membersihkan solekan, kotoran dan minyak di kulit muka dengan ekstrak cendana bagi memastikan kulit tetap sejuk dan terhidrat; dan

5. Sistem sel kelembapan dwi dapat menghalang kulit daripada mengering dan meminimumkan liang pori pada wajah.

Kandungan utama Althea Pore Purifying Serum Cleanser
Kandungan bahan di dalamnya adalah dari ekstrak Daun Pudina yang bertindak menyejukkan kulit dan menenangkan kulit muka. Pastu kandungan minyak benih Jojoba sebagai agen melembabkan kulit. Lagi satu ekstrak Green Tea yang mempunyai sifat anti bakteria serta membersihkan kulit muka. Haaa semuanya dari bahan semulajadi, sebab itulah ia baik untuk kulit sensitif macam Mas ni.


Cubalah Althea Pore Purifying Serum Cleanser
Korang kena beli tau produk ni sebab ianya sangat sesuai untuk korang yang sensitif dengan pencuci solekan. Botolnya yang comel dan bersaiz kompak memudahkan untuk dibawak ke mana saja, campak je dalam handbag dan korang gunakan setiap hari untuk cuci muka dan bersihkan solekan. Harganya pun sangat berpatutan iaitu RM33 untuk botol 150ml. 

Haaa apa lagi cepatlah beli, mesti korang akan sukakannya . Layari website https://my.althea.kr untuk pembelian.

7 ulasan:

  1. mekap remover n serum. 2 in 1 senang n jimat masa =)

    BalasPadam
  2. kita pakai yang nie juga best lembut kulit

    BalasPadam
  3. wah bagusnya serum ni, boleh jadi pembersih muka juga ya

    BalasPadam
  4. Lisa baru try semalam.. memang bestt and tak pedih wuihh macam sesetengah toner or makeup remover lainnya

    BalasPadam
  5. cantik. harganya pun bagus- affordable

    BalasPadam
  6. nak suggest kat adik la dia dok cari serum

    BalasPadam
  7. Ina dah nak repeat kali ke-2 ni.Memang serasi dengan kulit guna yang ni..ehehe.Harga pun berbaloi

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com