terkini dan sensasi

Selasa, 29 Januari 2019

Fasa anak² demam!

Assalamualaikum...(^ ^)

Bila anak² demam ni susah hati dia lain macam kan, makan tak lalu tidur tak lena. Kalah orang bercinta tau dak! Lagi² yang demam tu anak yang masih kecik, kesian tengok dia tanggung sakit dan sengsara tu. Kita yang tengok pun rasa sedih, inikan pulak dia.


Sebab itulah bila anak² demam Mas lebih rela jaga sendiri depan mata, tak kira masih kecik atau dah besar. Mas lebih rasa lega tengok tahap demam mereka tu camne, Mas rela ambik cuti demi nak jaga mereka. Memanglah husband pun boleh jaga tapi fahamlah kan naluri mak ni camne, tahap keyakinan dia tu lain. Walaupun yang jaga tu laki sendiri, tapi rasa tak yakin tu tetap ada.

Lagi satu walau banyak kerja dan sayang cuti, tapi Mas tetap akan cuti jugak kalau anak² demam ni. Tak sanggup aihhh nak hantar anak² ke taska atau sekolah kalau mereka demam, lagi tak tenang kerja camtu. Jadi lebih baik cuti kan dari dok tak tentu hala kat pejabat, nak buat kerja pun payah sebab hati dok teringat anak je.

Macam baru ni Aiyra demam, walaupun Mas ni susah nak cuti tapi tetap terpaksa. Dengan keadaan demam dia yang on off panasnya, pastu payah nak kebah. Kalau Mas degil jugak nak kerja dan hantar dia kat taska, manalah tahu perkara yang terjadi Mas jugak akan menyesal. Jadi apalah sangat korban cuti 2 hari janji anak sakit depan mata kita kan?

1 ulasan:

  1. anak saya pun demam hari ni kak. Ibunya tak cukup tidur jaga dia.. huhu. Semoga anak-anak kita cepat sembuh ya kak

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com