terkini dan sensasi

Rabu, 9 Januari 2019

Harapan di tahun 2019

Assalamualaikum...(^ ^)

Tahun 2019 baru masuk hari yang ke-11, inilah titik bermulalah kita semua nak hadapi dan kecapi apa saja harapan di tahun ni. Apa saja harapan yang kita tanam akan kita usaha untuk dapatkan sebelum berakhirnya tahun 2019 ni. 


Macam Mas memang setiap tahun ada harapan, walaupun kadang harapan tu tak semuanya dapat tapi Mas akan tetap usahakan. Mas akan letakkan target untuk capai dan laksanakan apa yang Mas harapkan tu, kalau tak dapat capai Mas akan cuba lagi tahun hadapannya. 

Harapan yang masih belum Mas capai sepenuhnya ialah nak besarkan rumah, nak lagi selesa untuk anak². Dah beberapa tahun Mas usahakan tapi belum ada rezeki. Rasanya tahun ni Mas nak cuba mohon pinjaman kerajaan untuk renovate rumah, memang ada untuk staf kerajaan. Nak tengok dulu kelayakannya, kalau betul² sesuai Mas akan cuba mohon. Moga harapan ni akan jadi kenyataan!

Lagi satu Mas berharap sangat kakak Atikah dapat masuk Sekolah Berasrama Penuh, Mas nak sangat dia dapat capai apa yang dia nak. Kalau dapat SBP mudah sikit bagi dia, lagi pun dia nak sangat masuk sekolah sains. Tak sabar nak tunggu 25/1 ni untuk tengok keputusan SBP Tingkatan 4, moga ada rezeki dia. Kalau berjaya memang Mas bersyukur sangat, dapatlah laksanakan satu harapan di tahun 2019 ni.

Apa lagi yer Mas harapkan, sudah semestinya nak yang terbaik untuk Mas dan keluarga. Dapat tambah pendapatan untuk sara keluarga ke arah lebih baik, dapat tambah rezeki untuk anak² dan dapat tambah duit tabung untuk bawak keluarga melancong ke luar negara. Moga semua harapan ni dapat dinyatakan, tak dapat tahun ni pun takpe janji berjaya. 

2 ulasan:

  1. Semog harapan kak mas tahun ni tercapai. teruskan usaha dan jangan berhenti berdoa. Inshaallah Allah akan permudahkan urusan Kak Mas

    BalasPadam
  2. InsyaAllah...aminn semoga tercapai ye apa yg di target thn 2019 ni

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com