terkini dan sensasi

Isnin, 25 Februari 2019

Moga ada rezeki terbaik!

Assalamualaikum...(^ ^)

Selesai dah Atikah hadir temuduga program Asia Kakehashi Project Japan hari Sabtu lepas, kena tunggu masa sebulan untuk dapat keputusan. Harapnya ada lah berita baik buat Atikah walaupun harapan nak dapat tu agak susah jugak. 


Bukanlah Mas tak yakin dengan kebolehan Atikah tapi peserta yang pergi temuduga tu ramai pastu untuk negeri Selangor pihak AFS nak 18 orang je. Haaa memang agak tipis jugaklah peluang, tapi kalau orang cakap dah rezeki tak mustahil boleh dapat kan? Lagi pun kalau berjaya temuduga pertama ni akan ada kali kedua pulak, peringkat international pulak. 

Kalau ikut Atikah cerita temuduga tu takdelah susah mana pun, dia lebih kepada minat peserta yang mendalam nak sertai program tu. Kena tahu budaya masyarakat Malaysia dan Jepun, dan kalau pandai sikit² bahasa Jepun ianya satu kelebihan lah. Itu menampakkan peserta tu berminat sangat nak sertai program ni!


Pastu Atikah cerita kalau terpilih ikuti program ni, kat sana nanti akan duduk dengan keluarga angkat. Pastu pergi sekolah semua kena sendiri, kena naik train sendiri. Duit poket dan duit belanja pihak AFS akan sediakan, haaa memang kena berdikari sendiri. Barulah seronok camtu kan, boleh belajar cara hidup dan budaya kat sana. Barulah dapat pengalaman berharga, dapat uruskan diri dengan pelbagai cabaran. 

Haaa bila dengar dia cerita tu memang bertuah sangatlah kalau dia terpilih sertai program ni, banyak dia boleh pelajari dan rasai. Jadi Mas doakan moga ada rezeki terbaik untuk Atikah, dia memang berminat sangat. Doakan yang terbaik untuk dia yer!


1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com