terkini dan sensasi

Isnin, 18 Februari 2019

Tahniah Boss!

Assalamualaikum...(^ ^)

Sekali lagi Mas akan dapat boss baharu, boss lama dapat kenaikan pangkat ke gred Jusa B. Memang takde rezeki Mas nak berjodohan panjang dengan dia sebagai PA dan Boss, hanya 5 bulan je. Tapi kira dalam sejarah Mas sebagai PA, ini boss yang paling sekejap. Agaknya Mas ni kalau dengan boss yang baik berjodohan tak lama.


En Jo ni boss Mas yang ke-8 sepanjang khidmat Mas sebagai PA selama 16 tahun, haaa ramai jugak kan? Dalam 8 orang tu hanya sekali je Mas kerja dengan boss perempuan, lagi 7 boss lelaki. Antara boss² semua tu, En Jo jugak adalah boss yang baik. Mas senang bekerja dengan dia, semuanya lancar dan takde masalah pun. Dia pun tak banyak kerenah dan mudah Mas nak berkomunikasi dengan dia.

Walaupun hanya sempat 5 bulan Mas jadi PA dia tapi dah rasa serasi dan seronok kerja bersama. Nak berbincang dan bercakap pun mudah, takdelah dia nak moody atau angin semacam je. Dia sentiasa ceria, suka senyum, suka buat lawak dan soft spoken sangat. Memang semua pegawai dan staff seronok kerja dengan En Jo ni!

Tapi lumrah bekerja kan, sampai masa boss² ni akan naik pangkat dan bertukar. Jadi nak tak nak kenalah terima norma alam kerja ni, yang baik memang payah nak kekal lama. Jadi Mas hargai sangat jasa En Jo di BSM ni, walaupun sekejap je tapi sangat bermanfaat. Haaa sampai kan dengan boss baharu ni, Mas asyik tersasul panggil nama En Jo je. Hahahaa teruk betul kan?

Tahniah En Jo atas kenaikan pangkat dan selamat bertugas di tempat kerja baharu, walaupun hanya 5 bulan kita bekerjasama tapi ianya satu pengalaman yang berharga. Terima kasih atas layanan yang sangat baik sepanjang menjadi boss!

1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com