terkini dan sensasi

Isnin, 18 Mac 2019

Masih kena follow up

Assalamualaikum...(^ ^)

Hari ni lagi sekali temujanji Aiyra dengan Pakar Pediatrik, rutin setiap 3 bulan sekali. Pergi kali ni dengan harapan temujanji ini adalah kali terakhir, sebab Aiyra memang takde masalah dan membesar dengan sihat je. 


Sebenarnya rutin jumpa Pakar Pediatrik ni bukanlah sebab Aiyra ada masalah kesihatan yang serius tapi untuk pemantauan tumbesaran dia je. Doktor tak nak perkembangan dia terbantut atau terlebih obesiti sebab masa lahir dulu dia ada masalah hypo. Pastu doktor nak pantau jugak graf berat, tinggi dan BMI dia.

Tapi bila dah timbang berat ada pengurangan 300 gram, ini mungkin sebab dia tak selera makan masa kena HFMD dan demam lama hari tu. Jadi dah turun tu maka graf berat dia pun menurunlah sikit, tapi nasiblah BMI masih normal. 

Bila graf tak cantik tu doktor cakap kena datang lagi untuk follow up, lagi 5 bulan. Alaaa ingatkan dah boleh discaj sebab takde masalah serius kan, cuma berat je turun. Tapi doktor cakap kena datang jugak untuk tengok perkembangan berat badan dia, doktor nak graf dia naik cantik dan normal. Jadi Mas ikutkan je, demi kesihatan Aiyra kan? Tak kan nak buat tak tau je atau tak nak datang dah lepas ni, nanti ada masalah pada anak Mas jugak yang susah. 

Jumpa pulak bulan 8 nanti!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com