Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 25 April 2019

Program Raikan Minggu Setiausaha 2019

Assalamualaikum...(^ ^)

Tahun ni kali kelima Akademi PKNS anjurkan Program Raikan Minggu Setiausaha ni, dan kali ni adalah kali ketiga Mas berpeluang pergi. Sebelum ni Mas pernah pergi masa dengan DFMK, Ustaz Don dan hari ni dengan Ustaz Elyas dan Ustazah Isfadiah. Terima kasih pada boss dan pihak jabatan yang beri peluang kepada kami berempat untuk pergi.


Seperti biasa program ini meraikan jasa dan kerja keras seorang setiausaha yang selalu jadi tulang belakang kepada boss. Wanita ni bukan sahaja setiausaha di pejabat tetapi jugak merangkap sebagai setiausaha kepada suami di rumah. Jadi sekali setahun sahaja kami merasa peluang camni, barulah rasa diri tu dihargai. Walaupun masa ni Mas berhadapan dengan konflik kerja yang menyedihkan, tapi terubat juga rasa hati bila diraikan sebegini. 

Yang menariknya program anjuran Akademi PKNS ni mesti ada artis jemputan, dan kali ni kami dihiburkan oleh Ezad Lazim. Mas memang minat dengan lagu² Ezad ni, pastu suara dia memang best. Masuk je dalam dewan dia dah nyanyikan pagu Jesnita, lagu favourite Mas ni. 3 lagu je Ezad nyanyi, memang rasa tak cukup tapi dah memadai sebab Mas terhibur. 

Pastu tak meriah program camni kalau tanpa cabutan bertuah kan, itulah yang paling dinantikan. Hadiah² yang ditawarkan semua best², rasanya 50 hadiah jugaklah. Dan yang paling tak disangka, Mas bertuah menangi grand prize tau. Ya Allah memang rezeki sangat! Mula² dapat nombor 30 tu Mas siap nak tukar lagi, rasa macam nombor tu tak bertuah je. Sekali tak sangka rezeki memihak pada Mas, syukur! 


Sekali bila masuk ke 4 cabutan untuk grand prize yang menawarkan 1 Air Fryer, 2 Microwave dan 1 TV 32 inci, Mas dah aim nak Air Fryer tu kalau nombor mengena. Berapa kali dok sebut kat member sebelah, kalau dapat Air Fryer tu alangkah bestnya. Bila MC sebut je nombor bertuah untuk menangi Air Fryer tu ialah nombor 30, Mas memang terkejut giler. Tak sangka sangat apa yang diimpikan jadi kenyataan. 

Terima kasih Akademi PKNS atas program yang menarik ni, harap tahun depan ada lagi! 

2 ulasan:

  1. besnya hadiahhh.. dulu belajar je setiausaha tapi tak pula apply untuk setiausaha.. hehehe

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com