terkini dan sensasi

Jumaat, 5 Julai 2019

Permulaan baru di pejabat baru!

Assalamualaikum...(^ ^)

Hari ni dah 5 hari bertugas di tempat baru, alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan baik. Cuma nak biasakan diri dengan suasana, cara kerja dan urusan dengan boss pengurusan tertinggi. 



Perasaan memanglah sedih nak tinggalkan BSM KKM tu, 16 tahun dah Mas berkhidmat kat situ. Dari mula lantik 16/4/2003, dari KKM masih di Jalan Cenderasari KKM lagi. Banyak dah susah senang Mas lalui dan bermacam ragam rakan kerja dan boss yang hadapi, tapi semua tu adalah kenangan bermakna buat Mas. 

Sepanjang di BSM, Mas dah jaga 9 orang boss. Jadi memang banyak pengalaman pahit manis yang Mas lalui bersama² boss² ni, pastu tukar dari aras 9 ke aras 10 dan sebaliknya dah banyak kali dah. Semuanya Mas hadapi dengan lapang dada walaupun ada jugak rasa sedih dan tak puashati, tapi demi amanah kerja semua tu kenalah hadapi kan?

Kalau nak demand lebih dan nak protes pun tak guna jugak, nanti lagi rumitkan keadaan. Sebab tu Mas ambik je langkah menurut sahaja walaupun terpaksa pindah randah banyak kali dari bawah ke atas dan sebaliknya. Semua tu Mas jadikan sebagai pengalaman dan cabaran dalam melaksanakan tugas, jadi bila dah kena keluar dari BSM ni semua tu adalah kenangan terindah!



Waupun hakikat Mas sedih dan berat hati nak tinggalkan BSM tapi demi kelangsungan "saya yang menjalankan amanah" Mas terima pertukaran ni dengan hati terbuka. Mungkin ini satu permulaan baru yang lebih baik untuk kerjaya Mas! Lagi pun di pejabat baru ni Mas dapat boss yang sangat baik, dan rakan sekerja yang sangat sempoi dan baik jugak. Haaa satu permulaan yang positif kan?

Moga lepaskan janjikan yang positif² dan baik² je, serta Mas akan dapat momen yang indah seperti Mas di BSM selama 16 tahun!

6 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com