terkini dan sensasi

Selasa, 3 September 2019

Floria Putrajaya 2019 agak hambar

Assalamualaikum...(^ ^)

Mas ni peminat bunga-bungaan, jadi sejak dari mula Floria diadakan di Putrajaya Mas memang tak lepaskan peluang untuk pergi. 


Tahun ni dah 11 tahun Floria diadakan di Putrajaya, dan sudah tentulah Mas tak ketinggalan untuk pergi. Cuma lokasi Floria tahun ni diadakan di Taman Botani, ini mungkin kerana clash dengan Hari Merdeka jadi kalau buat di tapak asal tu agak sesak. Namun selepas pergi menyaksikan sendiri Floria 2019 ni, Mas agak hampa dan kecewa. Bagi Mas tahun ni ianya agak hambar dan kurang menarik. 

Parking pun memang agak payah, mula² kami park depan Taman Botani tu tapi disuruh alih oleh penguatkuasa. Husband pun parking kat atas bukit berhampiran Shangri La Hotel tu, ahhhh kejang kakilah dok daki bukit. 

Pastu bagi Mas lokasi di Taman Botani tu agak kurang sesuai kerana ianya agak luas, jadi nak berjalan dari satu tempat lanskap ke yang lain agak jauh. Memang ada disediakan perkhidmatan buggy tapi agak terhad, Mas ambik masa dekat sejam menunggu untuk naik buggy tu. Lagi satu ianya dikenakan bayaran, mungkin sebab itu ramai yang memilih tak mahu naik. Yer bayaran takdelah mahal, cuma RM5 untuk dewasa dan RM3 untuk kanak² tapi bagi yang anak ramai pasti akan terasa. Sebab mereka dah bayar untuk tiket masuk sekali nak naik buggy pun kena bayar. 




Bukanlah nak cakap tak larat nak jalan, tapi kesian kat anak² je. Mereka yang seronok nak tengok, tapi bila dah penat mood tu dah ke laut. Jadi memang kami tak habis jelajah pun kat dalam tu, kesian dekat anak². Tunggu buggy dah lah lama, bila sampai dan nak naik katanya waktu rehat pulak. Situ dah sikit rasa kecewa!

Lagi satu lanskap bunga² nya agak kurang menarik bagi Mas, tak seperti yang sesebelum ni. Bila jalan² kat situ umpama jalan di Taman Botani yang dihias, bukannya tengok Floria. Tak semua bagi Mas tak menarik, ada yang menarik tapi jika dibandingkan dengan lanskap² tahun 2018 lebih menyerlah. Jadi nak ambik gambar pun tak berapa ada mood, ditambah dengan penat berjalan lagi. Tapi ada jugak gambar yang Mas rakamkan sebagai kenangan!




Mas katakan sedemikian kerana Mas adalah pengunjung setia Floria, dari tahun pertama lagi yer. Sebab itu Mas boleh bezakan ianya menarik atau hambar, bukan Mas saja² nak kondem. Tapi takpelah pendapat dan pandangan semua orang tak sama, janji Mas dah pergi dan support Floria 2019. Harap pihak berwajib boleh terima pandangan pengunjung dan harap tahun depan mereka boleh perbaiki kelemahan yang ada, barulah dapat berikan yang terbaik!

Bagi korang yang belum pergi boleh je pergi tengok sendiri dan nilai, takdelah Mas cakap tak payah pergi. Mungkin pandangan dan pendapat korang berbeza kan? Harga tiket masuk murah je, RM5 untuk dewasa dan RM3 untuk kanak. Nak beli tiket secara online pun boleh di https://ticket.smart.putrajaya.my/




3 ulasan:

  1. hambar, tapi okay lah setakat nak photoshoot kan. last p 2014 /2015

    BalasPadam
  2. tak pernah pergi sejak ada floria ni...huhuhu..tapi tak bestlah kalau semakin suram.

    BalasPadam
  3. Tak pernah pergi..tapi masa yang buat kat KL tahun 2003 dulu SA pergi..hahha..giler lama dah

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com