Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 12 September 2019

Review filem Fast Furious: Hobbs and Shaw

Assalamualaikum...(^ ^)

Akhirnya dapat jugak tengok filem ni, walaupun tayangannya dah lama ada di pawagam. Mas kalau sekuel Fast & Furious ni memang tak akan ketinggalan, dari yang pertama lagi. Walaupun filem kali ni hanya berkisahkan Hobbs dan Shaw je, tapi Mas tahu ianya pasti best.


Mas pergi menonton masa hari merdeka tu, dan kali ni boleh bawak anak² sebab bukan kategori 18 tahun ke atas tapi P13. Anak² pun seronoklah sebab mereka pun suka cerita ni.

Filem kali ni berkisar mengenai Hobbs dan Shaw, yelah kita tahu mereka berdua ni tak berapa ngam dari Fast7. Shaw kan jahat masa tu, pastu Hobbs pulak tangkap dan sumbat dia dalam penjara. Tapi masa Fast8 mereka terpaksa bekerjasama, walaupun pada awalnya bertegang leher jugaklah. Tapi sebenarnya mereka serasi dan boleh bekerjasama!

Dalam sekuel ini sekali lagi mereka kena bekerjasama dalam satu misi menumpaskan seorang Anarkis Siber Genetik hebat iaitu Brixton. Pada mulanya mereka tak tahu pun kena bekerjasama, tapi bila dah jumpa memang tak serasilah. Namun mereka akhirnya dapat selesaikan misi dengan jayanya, dan jadi kawan baik.


Review Fast & Furious: Hobbs & Shaw
Bagi Mas ia tidak mengecewakan, babak aksi memang cukup padat. Haaa memang Mas tak berganjak dari tempat duduklah. Cuma Mas akui pada permulaan cerita agak bosan sikit tapi bila ada adegan² pertempuran, pergaduhan dan tembak menembak maka ianya jadi menarik.

Lagi satu ianya tidak membosankan bila ada unsur² humor yang spontan dan sangat melucukan, memang mencuit hatilah. Paling best bila tengok babak² pertikaman lidah antara Hobbs dan Shaw, walaupun gaduh mulut tapi kelakar dan buat Mas ketawa berdekah.

Selain aksi yang luar biasa dan komedi yang menarik, filem ini jugak ada mesej kekeluargaan yang ringan dan santai. Jadi berbaloi lah laburkan duit menonton filem ni, Mas bagi 8 bintang.

3 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com