Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 2 September 2019

Review filem Sangkar

Assalamualaikum...(^ ^)

Korang dah tengok ke filem Sangkar, kalau belum cepat² pergi beli tiket. Serius tak rugi tau tengok filem ni, best sangat dan ibarat lauk yang cukup rasa. Sarat dengan pengajaran, penuh dengan nilai kekeluargaan dan kasih sayang, persahabatan dan sikap saling memaafkan.


Mas ni serius tak minat sangat kalau tengok filem fighting camtu, nak pulak MMA yang ganas² camtu. Tapi bila Mas baca review ramai cakap filem ni menarik, terus Mas cabar diri nak tengok. Pujuklah husband ajak tengok, ingatkan dia tak nak sebab dia ni memang anti sikit nak tengok dengan filem melayu. Tapi lepas menonton kami puashati, tak rugi pun beli tiket berharga RM18 sorang. 

Review filem Sangkar
Mula² tengok ingatkan filem ni hanya berkisar pasal perlawanan MMA sahaja, tapi tanggapan Mas salah. Daripada minit pertama hinggalah minit terakhir memang mata tak beralih dari skrin besar, rasa rugi kalau beralih pandangan. Husband Mas tu biasanya kalau tengok filem melayu dia akan tidur, tapi untuk filem Sangkar ni Mas boleh tengok dia khusyuk menonton dari mula hingga habis. Setiap babak dalam cerita ni penuh makna dan pengajaran, sebab itu kami tak bosan menontonnya.


Pastu memang tak dijangka ada babak kelakar yang sangat melucukan, memang Mas tak cover dah gelak. Paling berdekah babak dalam tandas, haaa kalau nak tahu korang kena pergi tengok filem Sangkar. Watak Zul Ariffin memang menjadi kelakarnya, walaupun hanya lafazkan dialog tapi kita boleh gelak besar. Memang bersahaja sangat!

Remy Ishak pulak memang tak dinafikan dia pelakon yang bagus, Mas memang meminati lakonan dia. Tapi dalam Sangkar ni Mas bagi 10/10 untuk lakonan dia, cukup rasa semuanya. Membawa watak sebagai seorang yang lumpuh bukannya mudah, tapi dia mampu membawa watak itu dengan baik dan memberi kesan di hati kita yang menontonnya. 


Serius sukar nak cakap dengan kata² tapi filem Sangkar ini penuh dengan rasa. Ada rasa kasih sayang, penyesalan, tanggungjawab, bebanan, sedih, sinis, kelakar dan marah. Bromance antara watak Adam dan Johan memang terbaik, kita boleh rasa mereka saling memerlukan dan ada persahabatan yang kuat. Mereka saling memaafkan dan tiada simpan dendam!

Lagi satu semua watak dalam filem ni memberi impak yang terbaik, sebab itulah filem ini jadi terbaik. 10 bintang untuk Sangkar dan wajib tonton! Mas yang dah tengok ni pun rasa nak tengok sekali lagi, rasa tak puas tengok sekali je! 

3 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com