terkini dan sensasi

Rabu, 30 Oktober 2019

Gegar Vaganza 6 : Minggu Ketiga

Assalamualaikum...(^ ^)

Alaaa terlambat pulak update pasal konsert ketiga GV6 ni, boleh pulak terlupa. Tapi sebab wajib update pasal GV6 ni setiap minggu, Mas tulis jugak walaupun dah lewat. 


Di minggu ketiga ni menyaksikan Ameer Sofaz tersingkir dek kerana gagal memenangi hati juri untuk memperolehi markah yang banyak. Mas akui dia gagal menyanyikan lagu Samrah Mentari tu dengan baik, bak kat juri vokal dia takde masalah cuma dari segi teknikal yang kurang. 

Untuk peserta terbaik pulak Mas akui Naqiu Boboy masih jadi pilihan, haihhh vokal dia tu memang mantaplah. Pastu persembahan dia setiap minggu dah mengecewakan, sentiasa deliver lagu dengan baik dan konsisten. Sampai Tok Ram cakap setiap minggu dia nyanyi macam makan Nasi Ayam je, haaa nampak kan dia sentiasa beri yang terbaik!

Pastu Wann pulak memang tak dijangka mampu sampaikan lagu Asmaradana dengan baik, dia nyanyikan macam lagu dia sendiri. Mulanya ingat dia tak boleh bawak lagu tu, tapi ternyata tekaan meleset. Dia sampaikan dengan cara tersendiri, vokal pun bagus dan takde pun sumbang bunyinya. 

Nampaknya Naqiu dan Wann ni agak konsisten setiap minggu, haaa memang beri saingan sengit kepada peserta lain ni. Diaorang kena berjaga² dengan 2 orang ni, kena buat yang lebih baik. 


Minggu hadapan lagi cabaran buat peserta, mereka bakal berduet dengan penyanyi² hebat dan ada jugak pemenang GV musim² lalu. Haaa masa tu semua peserta kena buktikan yang mereka mampu nyanyi lebih baik dari pasangan duet. Kadi dengan tema Haaa Tepuk, inilah pasangan duet dan lagu yang bakal dinyanyikan oleh para peserta.

Jatt & Ayai Ilusi | Debunga Wangi (Lefthanded)
Wann & Aris Ariwatan | Engkau Laksana Bulan (Tan Sri P Ramlee)
Sham & Marsha Milan | My Heart (Irwansyah & Acha Septriasa)
One Nation Emcees & Azharina | Layar Impian (Ella)
Naqiu & Siti Nordiana | Gurauan Berkasih (Siti Nordiana & Acik Spin)
Kool & Farawahida| Siapa Dia Sebelum Daku (Francissca Peter & Royston Sta Maria)
Feeza & Hafiz Suip | Bagaikan Sakti (Tiara Jacquelina & Dato' M Nasir)
Nurfatima & Liza Hanim | Anggapanmu (Ziana Zain)
Norshila Amin & Syamel | Aku Cinta (Syamel & Ernie Zakri)
Hady Mirza & Siti Sarah | Kisah Ku Inginkan (Dato' Seri Siti Nurhaliza & Judika)
Roy & Amelina | Yang Tersayang (Amelina & Iwan)

1 ulasan:

  1. sy suka naqiu...teringat zaman skolah2..membesar dgn lagu dia...

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com