Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 7 November 2019

Gegar Vaganza 6 : Minggu Keempat

Assalamualaikum...(^ ^)

Dah masuk minggu keempat GV6 ni, dan saingan semakin sengit. Jika para peserta banyak lakukan kesilapan dan kurang beri persembahan terbaik maka tersingkirlah mereka. Begitulah nasib kumpulan Kool, gagal cipta keharmonian dalam persembahan duet mereka. Maka di konsert keempat mereka tersingkir.


Peserta favourite Mas iaitu Naqiu agak kurang menyerlah minggu ni, persembahan dia dianggap biasa² je oleh juri. Mas pun harap sangat dia berikan persembahan mantap hasil gabungan dengan juara GV lalu, namun dek kerana emosinya sedikit terganggu maka semuanya jadi tak keruan. Suara dia tetap mantap cuma kurang menyengat! Moga dia bangkit di konsert kelima nanti.

Persembahan terbaik menjadi milik Jatt, memang menjadi gabungan dia dengan Ayai. Cukup rasa dan jiwa lagu yang disampaikan, vokal keduanya best! Lagi satu Mas puji jugak persembahan One Nation Emcess, mereka cipta kelainan dalam menyampaikan lagu Layar Impian bersama pasangan duetnya Azharina. Mas suka persembahan mereka!

Peserta yang lain pun beri saingan sengit, masing² dah tahu apa perlu dilakukan jika nak kekal hingga minggu akhir. Dah nak masuk minggu kelima mereka tak boleh buat silap besar dah, ini akan menyebabkan mereka tersingkir. Calon juara pulak Mas nampak Naqiu ada harapan, cuma dia tak boleh dah buat silap minggu depan. Jatt dan Wann pun ada peluang jika terus fokus dan berikan yang terbaik!


Minggu kelima lagi 10 peserta bakal berentap dalam konsert yang bertemakan Curahan Hati. Haaa lagu tangkap leleh punya minggu depan, kalau betul dengan gayanya boleh buat penonton menangis. Inilah pilihan lagu yang diberikan kepada mereka:


Jatt | Benci Bilang Cinta (Radja)
Wann | Kali Terakhir Ku Lihat Wajahmu (Uji Rashid)
Sham | Terima Kasih Cinta (Afgan)
One Nation Emcees | Makhluk Tuhan Paling Seksi (Mulan Jameela)
Naqiu | Di Ambang Wati (Wings)
Feeza | Jutaan Purnama (Alyah)
Nurfatima | Can't Fight The Moonlight (Leanne Rimes)
Norshila Amin | Semakin (Siti Sarah)
Hady Mirza | Luluh (Khai Bahar)
Roy | Crazy Little Thing Called Love (Queen)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com