Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 27 Disember 2019

Cuti² Langkawi 2019: Langkawi Skycab

Assalamualaikum...(^ ^)

Walaupun dah kali kelima Mas bercuti ke Langkawi ni tapi memang tak pernah lepaskan peluang naik Langkawi Skycab ni. Rasanya tak lengkap percutian tu kalau tak naik, kiranya aktiviti wajib bila ke sini. 



Alhamdulillah pergi kali ni cuaca sangat baik, jadi senanglah nak rakamkan gambar cantik². Walau agak panas tapi kat atas tu cuaca berangin, memang selesa dan best nak jalan². Pakej seperti biasa kami ambik yang basic iaitu naik Skycab, masuk ke SkyDome dan SkyRex serta 3D Art Langkawi. Semua ni harganya RM43 untuk dewasa dan RM33 untuk kanak². 

Kami mulakan aktiviti dengan naik Skycab sebab nak habiskan masa lebih kurang 2-3 jam kat atas tu. Ia beroperasi seawal jam 8.30 pagi jadi bolehlah datang awal, takdelah cuaca panas sangat. Mula² naik kami terus ke atas sekali sebab nak ke SkyBridge dahulu, kalau pergi lambat nanti lagi ramai orang. Nak turun ke SkyBridge tu seperti biasa boleh pilih 2 cara, nak guna SkyWalk atau SkyGlide. SkyWalk tu boleh jalan melalui trek yang disediakan, harga tiket RM6 untuk dewasa dan RM4 untuk kanak². Kalau malas nak jalan naiklah SkyGlide dengan harga RM16 untuk dewasa dan RM11 untuk kanak². 




Dah penat habiskan masa ambik gambar di atas SkyBridge kami naik ke pelantar paling tinggi kat situ. Dari pelantar tu dapatlah rakam gambar keseluruhan SkyBridge camni, cantik sangat. Pastu ada disediakan teropong kat atas tu untuk tengok keindahan Pulau Langkawi. Best dok lama² kat atas tu, angin kuat dan sejuk sangat. Pastu ada jugak tempat untuk abadikan mangga cinta kat situ, Mas tak pasti satu mangga kunci berapa harga sebab lupa nak tanya. 




Dah habis masa 3 jam kat atas kami turun ke bawah dan barulah kami masuk ke SkyRex dan 3D Art Langkawi. Dalam SkyRex tu tak boleh rakam gambar, tapi seronok dapat rasa pengalaman pengembaraan ke alam dinasour. Rasa macam real sangat dan dapatlah tengok dinasour depan mata walaupun olok² je. Dalam 3D Art Langkawi pun seperti biasa boleh rakamkan pelbagai gambar 3D yang cantik², Mas pernah cerita dalam entri Cuti² Langkawi 2018: 3D Art Langkawi. Jangan lupa baca yer! 





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com