Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 31 Mac 2020

Bertugas secara giliran semasa PKP

Assalamualaikum...(^ ^)

Korang tau kan Mas kerja KKM, jadi dah tentulah perkhidmatan essential. Sejak bermula Perintah Kawalan Pergerakan pada 18 Mac hari tu memang Mas kena bertugas secara giliran dengan kawan satu pejabat, sebab boss kami pengurusan tertinggi. Dia kena bertugas setiap hari, makanya kenalah ada PA bantu. 


Mas mula bertugas pada 18/3 hingga 24/3, pastu giliran kawan pejabat pada 25/3 hingga 31/3. Kalau ikutkan hari ni hari terakhir Mas di rumah, esok akan bertugas kembali. Memang dah bersedia nak hadap roadblock yang katanya makin ketat nak masuk ke Putrajaya. Macam Mas memang tak perlu surat pun, hanya tunjuk pas kerja. Nampak KKM tu, polis akan bagi lepas terus!

Namun bila bincang dengan kawan pejabat, dia nak sambung lagi kerja dari 1/4 sampai 7/4. Makanya Mas kenalah bekerja dari rumah lagi seminggu, haaa kena rancang apa nak buat lagi 1 minggu ni. Sebagai PA kerja dari rumah ni takdelah rumit sangat, setiap hari Mas kena semak diari boss. Tengok mesyuarat apa yang dia perlu hadir, pastu whatsapp untuk ingatkan dia. Selain tu Mas akan semak emel sendiri dan emel boss, tengok kot² ada emel yang urgent


Haaa itu jelah tugas utama, pastu balaslah emel atau whatsapp pegawai jika ada yang bertanya atau maklumkan apa². Sambil kacau gulai atas dapur pun boleh buat semua ni, mudah jer. Hehehee, itulah tugas PA yang kena bertugas dari rumah!

Macam itulah bila dalam perkhidmatan essential, tak boleh nak duduk di rumah jer sepanjang 4 minggu PKP ni. Kami kena jugak bertugas, jadi cara giliran lah boleh bagi peluang kami berdua merasa rehat jugak. 


Haihhh rindu pulak dekat kawan pejabat dan meja kerja, rindu nak borak² dan gossip²!

1 ulasan:

  1. CCL hari tue terpaksa bkerja jugak dalam tempoh PKP . Start 22hb mujur boss bagi arahan untuk tutup company

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com