terkini dan sensasi

Selasa, 22 September 2020

Gegar Vaganza 2020

Assalamualaikum...(^ ^)

Haaa ada jugak rancangan hiburan yang paling Mas suka ni, Gegar Vaganza. Ingatkan tahun 2020 ni takde, yelah sekarang kan negara dilanda wabak Covid-19. Tapi takpelah tahun ni pasti akan berbeza cara penganjurannya, penonton perlu patuhi SOP yang ditetapkan!

Cuma sebenarnya Mas harapkan tahun ke-7 penganjuran GV ni pihak Astro adakan Mega Gegar Vaganza, gabungkan juara, naib juara dan pemenang tempat ketiga dari GV1 hingga GV6. Pastu mereka akan bertanding untuk rebut gelaran siapa paling terbaik dan menjadi juara, haaa barulah syok tengok. Tapi mungkin Astro nak tunggu sampai tahun ke-10 kot baru buat Mega GV, hehehee harap² akan ada!


Gegar Vaganza 2020 ni bakal menampilkan persaingan 12 peserta solo dan 2 peserta kumpulan. Haaa penganjur masih kekalkan jugak peserta berkumpulan sama² bertanding, 2 kumpulan itu adalah Indigo dan Eva. Haaa Mas tahulah 2 kumpulan ni, lama jugak tak dengar mereka menyanyi dan harap² masih menyengat!

Peserta wanita pulak ada 6 orang iaitu Noraniza Idris, Haslinda, Ashira, Rozita Izlyn, Ayu Damit dan Linda Nanuwil. Manakala peserta lelaki ada 6 orang jugak iaitu Mus May, Clif Umar (Projek Pistol), Yantzen, Nomad, Aju dan Oja. 

Haaa bila tengok nama peserta² solo ni tak semua familiar bagi Mas, ada 2-3 peserta wanita dan lelaki yang Mas kurang kenal. Lagu popular mereka pun Mas tak tahu sangat, mungkin mereka tu ada 1-2 lagu pastu terus menyepi. Macam Noraniza Idris, Mus May dan Yantzen tu memang Mas tahu diaorang ada lagu² popular dan hasilkan 2-3 album jugak kan? 


Jadi Mas harap walaupun peserta GV7 ni kurang popular dahulu, moga mereka mampu berikan persembahan yang mantap dan buktikan mereka mampu memukau juri dan penonton. Yelah mungkin mereka ni bagus menyanyi cuma dulu bakat tu kurang diketengahkan dan tak hasilkan banyak lagu popular! 

GV7 ni akan bermula pada 11 Oktober 2020 jam 9 malam, setiap Ahad di saluran Astro Ria dan Ria HD. Pengacara pulak masih kekal Nabil dan Jihan Muse, dan penaja pulak Mas tak pasti samada masih Farm Fresh atau dah bertukar. Good luck untuk peserta Gegar Vaganza 7!

3 ulasan:

  1. kalo tgk GV ni terhibur ngn nabil dan jihan.. haha..
    nsb baik pengacara masih kekal..

    boleh la nak layan jugak nt..

    BalasPadam
  2. Majoriti yang bertanding tahun ni popular zama-zaman ai remaja and layan lagu diorang. Hehehe

    BalasPadam
  3. tahun lepas ammi sokong Naqiu...tahun ni nak beralih ke Abg Mus pulaklah.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com