Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 14 September 2020

Sky Deck dan Sky Box Menara Kuala Lumpur

Assalamualaikum...(^ ^)

Tidur senyum berlantaikan kaca, haaa ko ada!


Hehehee tercapai jugak hasrat nak bergambar camni kat Sky Box Menara KL ni, memang dari sebelum naik dah cakap kat husband nak bergambar camni jadi dia layankan je hasrat bininya!

Alhamdulilah, dapat jugak bawak anak² ke Menara KL selepas tak tercapai hasrat tu masa pergi Raya Haji yang lepas. Kali ni naik sempena promosi Untukmu Wiraku oleh Menara Kuala Lumpur bagi memberi penghargaan kepada frontliners, promosi ni selama sebulan bermula 17 Ogos 2020 yang lalu. Jadi Mas dan husband dapat masuk percuma je dan hanya bayar untuk anak². Promosi ni sampai 16/9/2020 untuk frontliners, haaa kalau nak pergi sempat lagi esok lusa.



Masa mula sampai tu hujan, risau jugaklah tak dapat naik ke Sky Deck dan Sky Box tu sebab kalau hari hujan memang ditutup kepada pengunjung. Pastu orang pun beratur ramai, kami sampai pukul 8 pagi dah panjang barisan, tapi Mas tawakal je moga dapat boarding pass dan hujan akan reda.

Sampai giliran Mas boarding pass paling awal pukul 1.30 tengahari, kami tetap pilih nak naik ke Sky Deck dan Sky Box walaupun pass akan terbatal kalau hari masih hujan. Masa tu doa dan tawakal je moga hujan akan berhenti.



Syukur sampai je giliran kami, cuaca dah elok. Pukul 1 kami dibenarkan naik untuk beli tiket masuk. Untuk frontliners ni, bayaran pengiring pertama kedua hanya RM10 dan pengiring ketiga dan seterusnya dapat separuh harga iaitu RM36. Macam Mas hanya bayar tiket untuk 3 orang anak iaitu RM30, 2 orang bawah Mas dan 1 orang bawah husband sebab kami dua² frontliners. Aiyra percuma sebab dia bawah 4 tahun!

Masa yang diberi untuk berada di atas Sky Deck adalah 45 minit untuk setiap sesi, haaa bolehlah tengok permandangan indah bandar Kuala Lumpur dari sini. Di dalam Sky Box pulak hanya dibenarkan 1 minit 40 saat, mereka akan setkan masa dan bila tamat jam tu akan berbunyi. Ada 2 box disediakan, boleh je nak masuk kat dua² box. Pastu ada jurukamera akan ambikkan gambar kita, kalau nak bolehlah beli sebagai kenangan. Jurukamera tu jugak akan tolong ambikkan gambar kita satu keluarga guna handphone kita, cuma tak boleh bergambar lama² sebab masa terhad. 




Tapi masa masuk box kedua tu takde orang, jadi Mas langgar jugak masa, tu yang dapat ambik gambar sambil baring tu. Haaa barulah puashati dan berbaloi, hehehee! Nasiblah abam guard yang jaga tu sporting benarkan kami ambik masa lama sikit! 

Terima kasih Menara Kuala Lumpur hargai jasa frontliners seperti Mas dan husband, kalau tak dapat rezeki camni entah bilalah dapat bawak anak² naik!






2 ulasan:

  1. Gilalah ...jam 8 dah panjang.

    BalasPadam
  2. Luruh jantung tengok korang bersantai mcam tu je. Ai pergi yang kat subang tu pun x pernah dapat gambar perfect. gambar nangis je ada.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com