terkini dan sensasi

Isnin, 2 November 2020

Gegar Vaganza 7: Minggu Keempat

Assalamualaikum...(^ ^)

Dua penyingkiran, dah agak sebab minggu lepas tiada peserta yang disingkirkan.

Tapi Mas setuju dengan juri bagi markah rendah untuk kumpulan Eva dan Indigo, sebab bagi Mas persembahan mereka tiada jiwa. Vokal kurang mantap, harmonisasi takde, nyanyi pun macam kurang persediaan dan tak menjiwai persembahan. Mas tengok pun takde mood!

Lagi satu Mas rasa sikit yang GV7 ni kurang menyengat, mungkin sebab diadakan dalam norma baharu atau ada beberapa pesertanya yang kurang menyerlah. Mas penonton setia Gegar Vaganza, dari GV1 sampailah GV6 jadi Mas boleh nilai samada GV tu menarik atau tidak. Dah masuk konsert keempat ni, Mas masih belum betul² nampak mana² peserta sebagai calon juara!

Memang ada 2-3 peserta yang bagus dan konsisten, cuma auranya belum dirasai. Tak macam GV sebelum ni, konsert 1 atau 2 dah boleh nampak siapa calon juara. Harap² konsert kelima nanti aura² peserta lebih menyerlah!

Berbalik pada konsert keempat ni, Mas paling suka persembahan Mus. Bila tahu dia dapat lagu Yuna terus terfikir boleh ke dia berikan persembahan terbaik. Tapi tak sangka dia mampu nyanyikan lagu yang bukan dari genrenya, sedap dan bersahaja. Nampaknya dia mungkin berjaya menjadi peserta favourite Mas, jadi harap minggu depan dia lebih bagus!

Noraniza Idris pun berjaya jugak sampaikan lagu Saat Kuidamkan tu dengan baik, cuma entahlah Mas kurang rasa aura dia. Ayu Damit pun Mas dah mula suka, setiap minggu dia cuba yang terbaik. Itu jelah 3 peserta yang bagi Mas boleh lebih menyerlah auranya dan setiap minggu Mas suka persembahan ketiga²nya! 

Haaa walau ada 3 peserta yang Mas suka tengok persembahan mereka setiap minggu tapi macam Mas cakap tadi aura juara tu jer belum nampak. Harap minggu depan mereka bertiga ni akan lebih bagus dan mantap!

Bertemakan Tau² Sampai iaitu lagu² karaoke yang sentiasa jadi pilihan, inilah lagu² yang diberikan kepada para peserta. Mampukah mereka memikat hati juri, hati Mas dan mampukah mereka tonjolkan aura juara tu? Sama²lah kita saksikan konsert kelima nanti, berjayakah lagu² ni disampaikan dengan baik oleh peserta² GV7!

Mus | Takdir Penentu Segala (Jamal Abdillah)
Linda Nanuwil | Jangan Kau Mimpi (Siti Sarah) 
Noraniza Idris | Nakal Nakal Nakal (Ayda Jebat) 
Yantzen | Sekuntum Mawar Sebuah Puisi (Alleycats)
Ayu Damit | Awan Yang Terpilu (Ning Baizura) 
Cliff Umar | Sedang Ingin Bercinta (Dewa 19)
Oja | Ketulusan Hati (Anuar Zain) 
Aju Success | Kau Lupa Janji (Jamal Abdillah) 
Rozita Izlyn | Lelaki Idaman (Melly Goeslow) 
Ashira | Yang Terindah Hanyalah Sementara (Erra Fazira)
Nomad | Kasih Latifah (Spider) 

1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com