terkini dan sensasi

Isnin, 16 November 2020

Gegar Vaganza 7: Minggu Keenam

Assalamualaikum...(^ ^)

Haaa betullah GV7 ni ada 10 minggu sebab minggu ni masih belum suku akhir, dan minggu depan masuk konsert ke-7. Minggu kelapan nanti barulah konsert suku akhir! 


Minggu ke-6 menyaksikan Rozita Izlyn tersingkir, ini memang Mas dah jangka dari awal sebabnya nyanyian dia minggu ni agak teruk berbanding dengan minggu lepas. Katanya faktor kesihatan, jadi dia tak mampu nak berikan yang terbaik. Apa pun tahniah pada dia kerana berjaya masuk GVdan kekal hingga ke minggu keenam!

Seramai 9 orang peserta lagi akan berentap di konsert ke-7 nanti, jadi semuanya kerja lebih konsisten untuk sampai ke pentas final. Mas dah nampak siapa yang bakal kekal ke konsert akhir, ini berdasarkan persembahan mereka setiap minggu. Bagi Mas nak menyanyi tu memang mudah tapi nak berikan yang terbaik dan kekal bagus setiap minggu tu yang payah. Yelah nak nyanyikan lagu yang bukan genre mereka, haaa susah tu. Jadi yang betul2 bagus dan berusaha akan berjaya ke pentas akhir!

Minggu ni Mas masih nampak Noraniza Idris dan Mus mampu berikan persembahan terbaik, baik dari segi vokal dan penyampaian. Mereka berdua ni betul2 kerja keras dan berusaha untuk sampaikan lagu yang bukan dari genre mereka sendiri, bukan senang tau tapi 2 orang ni mampu buktikan! Kita boleh nampak mereka betul2 keluar dari zon selesa, dan nampak mereka benar2 menguasai lagu yang disampaikan. Haaa memang berentap untuk calon juara 2 orang ni!


Ayu Damit pun bagi Mas bagus, setiap minggu dia sentiasa cuba berikan yang terbaik. Mas suka vokal dia dan cara persembahan dia yang bersahaja. Cuma kadang2 Ayu ni agak berjaga2 dalam melontarkan vokal, padahal dia mampu berikan yang lebih bagus dan boleh all out. Macam minggu ni persembahan dia memang agak kurang, padahal vokal dia sedap. Tapi cuma Mas kurang setuju bila dia dapat markah paling rendah, bagi Mas patutnya dia dalam top 5! 

Untuk peserta2 lain bagi Mas, semuanya bagus cuma wow faktor tu tak nampak. Peserta selain dari 3 orang ni tak banyak lari dari genre selesa mereka walaupun vokal sedap. Harap mereka mampu berikan yang lebih terbaik, bukan sahaja pikat hati juri tapi hati penonton yang menonton setiap minggu!

Tema konsert ke-7 nanti adalah Take Over, iaitu artis lama akan nyanyikan lagu baru dan artis baru akan nyanyikan lagu lama. Jadi mari kita tengok lagu2 yang diberikan kepada semua peserta, haaa semua lagu best dan agak mencabar kemampuan para peserta!

Noraniza Idris | Canggung (Wany Hasrita)
Cliff Umar | Rozana (Search)
Aju Success | Hanya Rindu (Admesh Kamaleng)
Mus | Sembah (Naim Daniel ft Man Kidal)
Oja | Amalina (Santesh)
Ashira | Sekilas Senyumanmu (Fauziah Latiff)
Linda Nanuwil | Suci Dalam Debu ((Iklim) 
Yantzen | Bunga (Ara Johari)
Ayu Damit | Jejaka Idaman (Raja Ema)

Tiada ulasan:

Catat Komen

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com