terkini dan sensasi

Isnin, 23 November 2020

Gegar Vaganza 7: Minggu Ketujuh

 Assalamualaikum...(^ ^)

Arghhh kenapa Mas rasa konsert GV7 minggu ketujuh ni paling tak menarik, sebahagian peserta kurang memberikan persembahan yang menyengat!

Penyingkiran Aju Success bagi Mas tak patut sebab ada yang nyanyi lagi teruk dari dia, tapi mungkin bukan rezeki dia sebab menyampaikan lagu tu terlalu beremosi. Mas suka jugak vokal Aju ni, sedap didengar cuma markah juri tak berpihak pada dia. Moga dia terus maju jaya dalam industri muzik dan teruskan kerjayanya sebagai penyanyi.

Macam Oja pulak sesuailah dia dapat markah tertinggi sebab dia berikan persembahan terbaik untuk lagu Amalina tu. Dia nyanyi dalam bahasa tamil pun sedap didengar dan jelas sebutannya. Oja ni boleh menyerlah kalau dia konsisten, lagi pun dia ada bakat bermain alat muzik. Ayu Damit yang Mas suka vokalnya pun, gagal berikan yang terbaik minggu ni. Vokal dia ok, cuma bila dia ubah melodi lagu Jejaka Idaman tu jadi tak berapa sedap dan tak kena dia nyanyi. 

Pastu mengenai pemilihan Ashira dan Noraniza Idris sebagai top 3 di konsert kali ini Mas agak kurang setuju. Mas pelik kenapa Ashira tu nyanyi biasa² je dan persembahan dia tak pernah ada wow faktor tapi selalu jugak dapat top 3, tak tahulah camne juri bagi markah. Noraniza Idris pulak memang dari konsert pertama hingga keenam Mas nampak persembahan dia bagus dan vokal pun bagus, cuma minggu ketujuh ni Mas rasa dia tak sedap langsung nyanyi lagu Canggung tu. Bagi Mas Yantzen dan Mus lagi layak dapat top 3. 

Minggu depan dah konsert suku akhir, moga semua peserta boleh berikan yang lebih baik dari minggu ketujuh ni. Lagu yang diberikan pun sedap dan mantap, moga mereka dapat nyanyikan dengan gaya tersendiri dan vokal yang bagus. Diharap jugak pemilihan peserta² yang akan mara ke konsert separuh akhir biarlah yang betul² layak seperti GV sebelum ni, bukan dari sebab artis tu legend atau pernah popular suatu  masa dulu. 

Di konsert suku akhir nanti para peserta akan nyanyikan lagu yang bertemakan GV Throwbaek, iaitu lagu² popular artis² GV yang pernah bertanding di pentas Gegar Vaganza. Semua lagu Mas suka, tak sabar nak tengok persembahan mereka!

Oja | Memori Cinta Luka (Nassier Wahab)
Ashira | Nur Kasih (Slam)
Noraniza Idris | Anak Kampung (One Nation Emcees)
Yantzen | Segalanya Ku Terima (Ilusi)
Mus | Seragam Hitam (Kristal)
Linda Nanuwil | Teringin (Shima)
Ayu Damit | Rahsia Pohon Cemara (Exist)
Cliff Umar | Pesanan Buat Kekasih (Spring)

Tiada ulasan:

Catat Komen

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com