terkini dan sensasi

Jumaat, 13 November 2020

Selamat Bersara Dr Uzailee

 Assalamualaikum...(^ ^)

Hari ni dengan rasminya boss Mas dah bersara. Selamat Bersara Dr Uzailee dan Selamat Hari Jadi!

Bohonglah Mas cakap tak sedih, gugur jugaklah airmata masa bercakap dengan dia sebelum balik semalam. Padahal dari pagi cuba kawal kesedihan dengan gelak tawa dan dah janji tak nak menangis depan Dr, tapi nak buat camne ai hati tisu! Hehehee malu jugak menangis depan boss, dia siap cakap "Janganlah nangis Mas!"

Setahun 4 bulan Mas jadi Pembantu Khas dia, jadi mestilah sedih kan bila dia dah bersara. Pagi ni bila masuk dalam bilik boss, terbayang macam Dr ada lagi. Biasa setiap pagi bila dia datang, mesti akan tanya Mas sihat ke tak? Pastu setiap hari mesti berborak dengan dia sambil bergelak ketawa, dia memang suka bercerita. Seorang yang happy go lucky, sporting dan sangat baik hati!


Dia boss Mas yang ke-10 sepanjang berkhidmat sebagai PA, dan biasanya bila dengan boss yang baik hati ni mesti sekejap je. Masa mula² nak jadi Pembantu Khas dia, memang Mas tahu yang dia ada khidmat selama setahun lebih je lagi. Dari awal dah tahu tak akan lama dengan dia, jadi Mas nak seronok je bekerja dengan Dr dan nikmati momen² bersama dia. Banyak sangat tunjuk ajar dan nasihat yang dia berikan, serius semuanya Mas tak akan lupa!

Mulai hari ni bersedialah dengan kehadiran boss baru, nervous jugak ni tunggu siapakah gerangannya. Jujur cakap Mas risau jugak, yelah mana tau boss baru nanti bawak PA. Haaa kalau bawak, jawapnya Mas kenalah ditukarkan ke tempat lain. Haihhh tu yang berdebar memikirkannya! Tapi takpelah Mas redha je kalau boss baru bawak PA dia sendiri, itulah lumrah bekerja sebagai seorang Pembantu Khas! Kalau dia tak bawak, alhamdullillah syukur. Mas akan berikan khidmat yang terbaik sebagai seorang PA kepada boss baru nanti.


Bila boss baru akan masuk, tak tahu lagi. Jadi buat masa ni, nikmati dulu masa² takde boss ni. Hehehee bolehlah kemas² bilik boss dulu, sebelum yang baru masuk. Cuma rasa sunyilah sikit sebab kat pejabat seorang je, yelah PKPB ni Mas dan Pembantu Am Pejabat tu kerja secara giliran. 

Moga Mas akan dapat boss yang bagus serta baik hati, dan moga kami dapat bekerjasama dengan baik serta seronok sebagai PA dan boss! 

Tiada ulasan:

Catat Komen

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com