terkini dan sensasi

Ahad, 8 November 2020

SPM ditunda ke Februari 2021

Assalamualaikum...(^ ^)

Haaa rupanya betullah ura² yang Mas dengar, SPM bakal ditunda!

Akhirnya hari ni KPM dah umumkan ianya akan ditunda ke bulan Februari 2021, tak jadi bulan Januari seperti yang anak Mas bagitau sebelum ni. Yelah nak periksa bulan 1 pun memang tak sempat, sebabnya kakak Atikah belum habis lagi trial SPM. Ada lagi 9 kertas peperiksaan yang belum dihabiskan!

Mas kesian jugak dekat dia, dah bersedia dari awal lagi tapi akhirnya semua terpaksa ditangguhkan. Tapi nak buat camne kan, kenalah akur dengan keputusan KPM. Di saat wabak Covid-19 semakin meningkat kes ni, kenalah tangguh dulu semua aktiviti persekolahan. Cuma Mas berharap sangat trial SPM tu dapatlah diselesaikan dalam masa terdekat ni, takdelah anak² rasa tertekan.

Lagi pun bulan Januari dah boleh mohon UPU Online, jadi untuk saringan ke program bertemuduga dan ujian kena guna keputusan peperiksaan percubaan SPM. Nak tak nak memang kena habiskan jugak sebelum Januari tahun depan, kalau tak camne nak mohon UPU kan? Haraplah bulan Disember nanti akan diberikan tarikh terbaru untuk habiskan trial SPM ni.

Untuk kakak Atikah ni sebenarnya takdelah Mas risau sangat, sebabnya Mas tengok dia sentiasa buat ulangkaji. Sepanjang PKPB ni pun setiap hari dia ada kelas online, satu sesi pagi dan satu sesi petang. Latihan soalan² SPM pun banyak cikgu bagi, jadi dia sentiasa ada bahan untuk diulangkaji. Cumanya Mas takut dia terlalu struggle dan stress, belajar lebih sangat tapi peperiksaan asyik tangguh je. Jadi Mas tak nak terlalu bebankan dia, suruh dia bersedia je!

Sampai masa nak periksa nanti, buat je sehabis baik. Dah banyak masa diberikan untuk ulangkaji dan habiskan silibus pelajaran, haaa ada hikmah jugak PKPB ni kan? Dapatlah anak² belajar lebih sikit, dapat lebih bersedia untuk hadapi peperiksaan SPM nanti. 

Mas doakan moga dipermudahkan urusan kakak Atikah untuk habiskan trial SPM dan peperiksaan SPM sebenar nanti!

2 ulasan:

  1. Keputusan KPM mungkin ambil kira keadaan semasa pandemik ni..InshaAllah kakak Atikah akan berjaya dalam SPM nanti..Semoga berjaya

    BalasPadam
  2. Semoga kakak Atiqah tetap fokus dan dipermudahkan urusan ya. Good luck for SPM

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com