terkini dan sensasi

Isnin, 14 Disember 2020

Gegar Vaganza 7: Konsert Akhir

Assalamualaikum...(^ ^)

Tahniah Cliff Umar!

Yer memang kemenangan yang sangat tak dijangka, peserta yang hampir tersingkir di konsert separuh akhir telah dinobatkan sebagai Juara GV9. Siapa sangka, rezeki dia! 

Sejujurnya Mas tak target pun Cliff Umar bakal jadi juara, Mas teka dia tempat ketiga je sebab persembahan dia untuk lagu duet agak kurang menyengat. Tapi bila menyanyikan lagu solo dia berikan persembahan yang all out dan setaraf konsert bak kata juri, dan semua juri pun suka jadi selayaknya dia menang. Untuk lagu battle pun dia bernasib baik sebab dapat gandingan dengan Mus dan Oja. Itu satu bonus bagi dia!

Ikutkan Mas memang teka Mus bakal bergelar juara, persembahan dan vokal dia memamg best semalam. Mas suka masa dia nyanyi lagu Mencintaimu, walaupun Azharina agak over tapi Mus berjaya sampaikan lagu tu dengan cara dia sendiri. Cuma mungkin sebab dia agak selesa dengan genre lagu yang dinyanyikan, jadi juri fikir agak kurang mencabar untuk dia. Tapi takpe naib juara pun dah terbaik bagi Mus, sebab dia dah legend dan ada nama. 

Ayu Damit pulak Mas teka dia dapat naib juara, sebab bagi Mas semalam dia berikan yang terbaik dari minggu² sebelum ni. Dia nampak lebih yakin dan lontarkan vokal yang jelas dan mantap. Tok Ram pun cakap lagu solo yang dia dapat tu susah untuk dinyanyikan tapi dia buat dengan baik. Masa dia duet dengan Naqiu tu Mas paling suka, vokal kedua²nya mantap!

Untuk persembahan battle semuanya Mas suka, best dan bertenaga. Semua peserta dapat nyanyikan lagu rap dengan bagus dan sebutan pun jelas. Paling seronok tengok kumpulan MCO iaitu Mus, Cliff dan Oja. Sangat menghiburkan persembahan mereka sampaikan Joe Flizzow mintak nyanyikan satu lagu lagi. 

Juri dah buat keputusan, jadi kenalah akur walaupun ianya sangat tak disangka. Itulah lumrah sesuatu pertandingan, yang penting mereka dapat tonjolkan semula bakat menyanyi yang dah lama menyepi. Tahniah untuk semua peserta GV7!

Juara: Cliff Umar
Naib Juara: Mus
Tempat Ketiga: Ayu Damit
Tempat Keempat: Noraniza Idris
Tempat Kelima: Linda Nanuwil
Tempat Keenam: Oja
Tempat Ketujuh: Ashira

1 ulasan:

  1. hai,jemput join GA saya..

    https://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/2020/12/digital-arts-giveaway.html

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com