Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 8 Disember 2020

Gegar Vaganza 7: Minggu Separuh Akhir

Assalamualaikum...(^ ^)

Tiada penyingkiran di konsert separuh akhir, haihhh macam² lah GV tahun ni!

Macam tak adil pulak bagi yang dah berikan persembahan terbaik, tiba² semua mara ke pentas akhir. Baik tak payah buat separuh akhir, terus umum semua layak. Yelah sebab Mas ingat Noraniza Idris akan tersingkir, persembahan dia malam tu agak hambar. Tapi tak tahulah kenapa nak jugak pihak Astro bawak semua ke final!

Mengenai persembahan malam separuh akhir seperti biasa je, takde pun yang menyengat sangat dan boleh buat Mas sebagai penonton setia GV nak ulang tengok 2-3 kali. Memang dari awal kan Mas cakap GV7 ni agak hambar! 

Oja dinobatkan sebagai peserta yang dapat markah tertinggi, haaa dah separuh akhir baru nampak sikit dia bagus sebenarnya. Cuma mungkin kurang keyakinan diri membuatkan persembahan dia kurang memikat hati juri. Vokal pun boleh tahan sedap, pandai main gitar pulak tu. Patutnya dia cipta kelainan dalam persembahan, guna bakat yang ada tu. Barulah wow kan?

Mus dan Ayu Damit pun dapat markah tinggi minggu ni, dua peserta ni ada harapan jadi juara cuma kena beri lebih dan lebih lagi. Mas suka vokal dan persembahan Mus masa dia nyanyikan lagu Kasih tu, sedap di dengar. Ayu pulak masa dia nyanyikan lagu Skyfall, barulah nampak dia mampu berikan yang terbaik dan lontarkan vokal yang mantap!

Jadi di konsert akhir nanti kita bakal saksikan ketujuh² peserta berentap untuk gelaran juara. Siapakah bakal juara, Mas pun tak boleh nak agak sangat walaupun ada 2-3 yang ada harapan bergelar juara. Sebabnya semua peserta GV kali ni takde yang konsisten sangat dari awal hingga akhir, jadi kita tengok jelah konsert akhir nanti!

Untuk pentas akhir semua peserta akan nyanyikan satu lagu solo dan satu lagu berduet dengan juara GV musim² lalu. Pastu seperti GV² sebelum ni, tak sah final kalau takde lagu battle kan? Inilah senarai lagu² yang bakal dinyanyikan:

Lagu Solo & Lagu Duet
Oja | Jujur (Radja)
Di Sana Cinta Di Sini Rindu (Tajul & Wany Hasrita) duet Siti Nordiana

Mus | Mentari Di Ufuk Timur (Search)
Mencintaimu (Kris Dayanti) duet Azharina

Linda Nanuwil | One Moment In Time (Whitney Houston)
Terlanjur Cinta (Rossa & Pasha Ungu) duet Hady Mirza

Ashira | Wajah Kekasih (Datuk Seri Siti Nurhaliza)
Beribu Sesalan (Jaclyn Victor, Ning Baizura & Shila Amzah) duet Ayai Ilusi 

Ayu Damit | Bukan Dia Tapi Aku (Judika)
Memori Tercipta (Shila Amzah) duet Naqiu

Noraniza Idris | Hutang (Floor 88)
Empat Dara (S. Radziah & Orkes Gambus Penambang) duet Aishah

Cliff Umar | Nakal (Gigi)
I'd Do Anything For Love - But I Won't Do That (Meat Loaf) duet Noryn Aziz

Lagu Battle
Battle 1: Hikayat Ben Ladin (Ben Ladin)
Battle 2: Eh (Zizi Kirana)
Battle 3: Inilah Nasibku (Nico)

2 ulasan:

  1. tahun ni xde feel sgt tgk gv ni..tp kalu tanya sy, sy suka persembahan mus may tu...

    BalasPadam
  2. gv paling bosan setakat ni huhuuuu

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com