Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 4 Januari 2022

Aiyra tamat taska

Assalamualaikum...(^ ^)

30/12/2021 secara rasminya Aiyra tamat taska, mulai bulan Mac 2022 nanti dia akan masuk pra sekolah. Alhamdulillah rezeki dia dapat pra, biasanya umur 5 tahun susah nak dapat!

2 tahun Mas hantar dia kat Taska KKM ni, banyak yang dia belajar dan dah pandai. Jadi memang takde masalah nak masuk pra sekolah nanti, lagi pun dia memang dah tak sabar nak sekolah baru. Hari² tanya bila Aiyra boleh pergi sekolah baru!


Sebenarnya last day Mas hantar dia ke taska pada 23/12 sebab mulai 24/12 Mas dah cuti rehat dan balik kampung. Cuma masa majlis akhir tahun pada 30/12 tu Mas hantar jugak dia, bagi dia seronok raikan dengan cikgu dan kawan² buat kali terakhir. Dia pun gembiralah dapat jumpa kawan², dapat makan kek dan yang penting dapat banyak hadiah!

Buat masa sekarang dia duduk di rumah dulu dengan abang Arfan dan kakak Airis sementara nak tunggu sesi persekolahan 2022 buka pada 21/3/2022 nanti. Jadi memang kena letakkan tanggungjawab dekat Arfan dan Airis untuk jaga dia, yelah kakak dah masuk universiti. Cuma Mas pening fikir kalau giliran abangnya sekolah pada 10/1 nanti, nak tinggal dia berdua dengan Airis tu yang tak yakin. Lagilah kalau masa tu babahnya kerja syif siang! 

Bukan Mas tak percayakan Airis untuk jaga adik dia, tapi biasalah 2 orang tu kalau dah bergabung maka macam² lah dibuatnya. Mungkin masa Arfan sekolah dan babahnya syif siang, Mas kena bawak Aiyra ke pejabat. Sementara je, sampai sekolah sesi 2022 dah mula. Nanti dah mula sekolah tak susah dah sebab semua sekolah pagi, lepas sekolah Arfan boleh jaga adik² nya.


Haaaa itulah, cepat sungguh masa berlalu. Tak sangka Aiyra dah tamat taska, nak masuk sekolah dah. Terima kasih pada semua cikgu taska yang jaga, didik, beri kasih sayang dan tunjuk ajar pada Aiyra!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com