Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 18 Januari 2022

Gegar Vaganza 8: Minggu Separuh Akhir

Assalamualaikum...(^ ^)

Sebelum Mas cerita pasal konsert separuh akhir Ahad lepas, Mas nak ulas sikitlah pasal salah seorang juri GV8 ni. Siapa tak kenal Bonda Hetty kan, dia banyak pengalaman dalam industri muzik. Mas paling suka kalau dia jadi juri GV sebab bagi Mas setiap komen dan kritikan dia sentiasa membina, tak pernah nak jatuhkan dan aibkan para peserta.
 

Takde masalah pun dia nak mengajar walaupun peserta tengah nyanyi live, bagus sebab dia bagi banyak ilmu. Dia komen benda betul jadi semua peserta kenalah belajar dari otai industri dan terima kritikan dengan hati yang terbuka. Semua untuk kebaikan, untuk mereka lebih perbaiki mutu nyanyian!

Lagi pun setiap pendapat Bonda Hetty semuanya kritikan membina, korang tengok lagu tu boleh jadi sedap bila dia ajar. Cuma dia bukan pengajar tapi dia berkongsi pengalaman dan skill. Boleh nampak peserta yang dia ajar akan ada peningkatan di minggu akan datang, haaa mana salahnya!

Bonda Hetty ni dia cuma wanita yang sangat passionate terhadap muzik, tengok cara dia teriak dan nyanyi bila peserta sedang buat persembahan di atas pentas. Mana nak dapat juri macam ni, she is part of Gegar Vaganza!

Haaa panjang dah Mas ulas, hanya yang menonton Gegar Vaganza dari musim pertama sampai kelapan ni je tahu juri mana yang betul² beri komen dan kritikan terbaik, Bonda is the one.


Mengenai konsert separuh akhir Mas setuju Aweera dapat markah tertinggi dan dapat ke final sebab dia memang all out, lagu dia dapat pun sangat membantu. Memang Mas tertunggu nyanyian dia dan boleh nampak dia manfaat kan apa yang Bonda ajar dan bagi komen, terus dapat yang terbaik. 

Peserta lain yang berjaya ke pentas akhir bagi Mas ada yang layak dan ada yang tak, contohnya macam Azan Scan dan Adibah Noor. Maaflah cakap, Mas rasa mereka berdua kurang menyengat nyanyiannya di separuh akhir. Bukan tak sedap tapi tak entahlah mereka macam hilang taring, biasa je persembahan. Suki pun sama, terlampau tumpukan pada nada tinggi hingga nyanyian dia pun jadi kurang best, nasib ada peluang ke konsert akhir. Pastu memang Mas nak Adibah ke final tapi bila dibandingkan, rasanya Ani Mayuni lagi layak sebab dia banyak sangat peningkatan. Cuma takde rezeki Ani, dia tersingkir bersama Shidee!


Tapi Mas mampu ulas je, juri dah buat keputusan siapa yang layak jadi kita tunggu jelah persembahan mereka di pentas akhir nanti. Siapa pilihan juara yang Mas nampak ialah antara Aweera, Nikki atau Suki, Aliff pun ada potensi kalau dia cipta keajaiban di malam final. Susah nak ramal sikit di GV8 ni sebab 4 orang peserta ni sentiasa bersaing!

Jadi kita jumpa di pentas akhir GV8 yang bertemakan Akhirnya Kini Pasti dengan pilihan 1 lagu solo, 1 lagu duet dengan rakan artis dan 1 lagu battle.

Lagu Solo
1. Aweera | Beggin' (The 4 Seasons)
2. Nikki Palikat | Terasing (Dato' Sudirman)
3. Aliff Aziz | Sampai Syurga (Faizal Tahir)
4. Azan Scan | Seribu Tahun Takkan Mungkin (Bumiputra Rockers)
5. Adibah Noor | Seroja (S. Effendi)
6. Suki Low | Titanium (David Guetta ft Sia)

Lagu Duet
1. Aweera & Liza Hanim | Sepi (Aina Abdul) 
2. Nikki Palikat & Idayu | Mengapa (Nikki Astria)
3. Aliff Aziz & Hafiz Suip | Dealova (Once Mekel)
4. Azan Scan & Shiha Zikir | Dilema 03 (Nora & Vince)
5. Adibah Noor & Dato' Zainal Abidin | Kau Dihatiku (Dato' Zainal Abidin)
6. Suki Low & Shila Amzah | Jera (Agnes Monica)

Lagu Battle
1. Nikki Palikat vs Suki Low | Gangnam Style (PSY)
2. Aweera vs Aliff Aziz | Bangun (Aman Ra)
3. Adibah Noor vs Azan Scan | Kami Rappers (4U2C)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com