Logo KBBA

terkini dan sensasi

Rabu, 12 Januari 2022

Gegar Vaganza 8: Minggu Suku Akhir

Assalamualaikum...(^ ^)

Haihhh ramai jugak tak puashati Sa.Ya tersingkir di konsert suku akhir GV8, patutnya Shidee katanya. Ini pendapat Mas, Shidee tak tersingkir sebab vokal dia tetap tak sumbang walaupun tahap nyanyian dan persembahan dia biasa² je. Macam kumpulan Sa.Ya tu memang boleh dengar vokal mereka sumbang dan tak harmonis bila nyanyi bersama. Walaupun persembahan mereka menghiburkan tapi GV ni lebih utamakan vokal, jadi bagi Mas takde isu pun kenapa Sa.Ya tersingkir. 

Haaa dah habis bab penyingkiran, kita kena akur dengan juri sebab mereka lebih mahir mengadili tahap vokal peserta kan? Ni Mas nak ulas pulak pasal markah tertinggi untuk konsert suku akhir ni. Suki Low berjaya raih markah tertinggi, mungkin kelebihan dia sebab bermain alat muzik. Bonda Hetty pernah cakap jika peserta buat persembahan menggunakan kelebihan bermain alat muzik akan dapat markah lebih. Jadi sebab itulah agaknya dia dapat markah tertinggi, walaupun bagi Mas persembahan dan vokal dia biasa je di konsert kali ni.

Pada pandangan Mas persembahan Aliff Aziz lagi mantap, vokal sedap dan penghayatan bagus. Masa dia sampaikan lagu Rapuh tu memang kita boleh rasa kesedihan tu, jadi patutnya dia dapat markah tertinggi. Aweera pun best nyanyi di konsert suku akhir ni, vokal mantap dan dia nyanyikan lagu Dia tu dengan baik!

Jadi peserta² yang bakal bersaing sengit di konsert separuh akhir nanti untuk rebut tempat ke pentas final, pastinya dah tau siapa kan? Antara Aliff, Suki, Nikki dan Aweera, Adibah pun boleh pergi final jika dia all out di minggu depan. Mas nak dia masuk final dan sekurang² menang, tak kisahlah tempat keberapa!

Konsert separuh akhir nanti kita bakal saksikan lapan peserta bakal bersaing menyanyikan lagu dengan tema Laguku Untukmu. Haaa Mas suka tema minggu depan, sebab lagu yang diberikan adalah medley lagu perlahan dan rancak yang dipilih oleh juri. Ini baru tepat, memang sepatutnya pemberian lagu diberi oleh juri sebab mereka lebih tahu setiap peserta tu mampu nyanyikan lagu camne untuk hasilkan persembahan terbaik. 

Yeahhh mesti best, tak sabar tunggu! Lagu² yang diberikan pun semuanya best giler, tengoklah sendiri.

1. Suki Low | Khayalan (Black Dog Bone) & Tanpa Kekasihku (Agnes Monica)

2. Aliff Aziz | Lay Me Down (Sam Smith) & Sesuatu Janji (Taufik Batishah)

3. Aweera | Kerja Gila (Amy) & Fantasia Bulan Madu (Search)

4. Nikki Palikat | Puncak Kasih (Ziana Zain) & Ikut Rentakku (Jaclyn Victor)

5. Adibah Noor | Night Fever (Bee Gees) & Sumpah (Naim Daniel)

6. Azan Scan | Permaidani (Aris Ariwatan) & Enigma (Wings)

7. Ani Mayuni | Let's Get Loud (Jennifer Lopez) & Sumpah (Aina Abdul)

8. Shidee | Sedetik Lebih (Anuar Zain) & Kerna Dia (Yasin Sulaiman)

1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com