Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 11 Januari 2022

Penangan Drama Kisah Cinta Kita

Assalamualaikum...(^ ^)

Walaupun drama Kisah Cinta Kita ni dah seminggu berakhir tapi Mas masih ulang tengok kat Disney Hotstar, yelah tak puas pulak rasanya tengok kemanisan pasangan sweet Amer dan Aleesa tu!

Haaa sebenarnya dah lama Mas tak layan drama Melayu ni selepas drama Rindu Awak Separuh Nyawa. Tapi kali ni sanggup layan sebab Aedy Ashraf berlakon, Mas memang suka lakonan dia dari zaman kanak² lagi. Bagi Mas lakonan dia tak pernah mengecewakan, sentiasa beri kesan pada para penonton. Lagilah bila dia bawak watak kekasih yang sweet dan gentleman tu, cakap pulak soft spoken je. Boleh cair tengok, hahahaa!

Macam Amelia Henderson pulak Mas tak pernah lagi tengok drama lakonan dia, pertama kalilah tengok dalam KCK ni. Menarik jugak lakonan dia, pandai bawak watak dan nampak natural je lakonan dia. Kalau babak menangis dan marah² tu nampak real, takde macam lakonan sangat. Pastu suka bila dengar dia cakap, fasih sangat bahasa Melayu walaupun ada sikit² slang mat salleh tu! 

Haaa memang ramai yang cakap drama Kisah Cinta Kita ni ikut drama Korea sikit, tapi apa salahnya kan? Bukannya tiru sebulat sebijik, cuma ada beberapa babak yang mereka ikut. Macam Mas yang tak tengok KDrama ni memang tak kisah sangat, kalau Mas suka jalan cerita dan pelakon²nya Mas akan layan je drama tu. 

Macam drama Kisah Cinta Kita takdelah berat sangat, takdelah setiap episod asyik babak nangis², dera² dan gaduh² ke. Drama dia santai² je, banyak babak² sweet yang boleh buat kita senyum² simpul bila tengok. Mas suka tengok drama camni, takdelah rasa emo sangat kan? Pukul 7 malam tu rekod dulu kat Astro dan lepas solat Maghrib baru layan sambil santai², hilang jugaklah penat lepas kerja. 

Lagi satu yang bestnya layan KCK ni bila tengok peminat² drama ni siap wujudnya Squad Drama KCK kat Twitter. Mas takdelah ikut serta, tapi terhibur tengok diaorang siap tukar username Twitter kepada watak² dan props² dalam drama KCK tu. Heheheee memang kelakar dan buatkan kita lagi seronok nak tengok drama ni!

Pada korang yang minat drama sweet camni tapi tak sempat nak layan, boleh je marathon kat Disney Hotstar. Boleh layan terus 28 episod tanpa gangguan iklan, barulah syok! 

Dengar kata produksi drama ni nak buat Kisah Cinta Kita 2 pulak, haihhh tak sabar ni! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com