Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 23 Disember 2021

Gegar Vaganza 8: Minggu Kelima

Assalamualaikum...(^ ^)

Pelik betul GV8 ni, minggu kelima tiada penyingkiran pulak. Padahal Mas rasa Upiak Isil tu dah tak layak untuk bertanding, persembahan dia minggu kelima ni memang agak teruk. Tapi tak pastilah kenapa juri masih nak bagi peluang, harap dia buat yang terbaiklah minggu hadapan.

Bagi Mas persembahan semua peserta di konsert kelima ni agak kurang menyengat, mereka tak berikan persembahan yang paling maksima. Tiada pun persembahan yang ada wow faktor, yang boleh buat Mas kagum. Cuma harapkan vokal sahaja, dua tiga peserta mampu memukau juri. 

Konsert kali ni menyaksikan Nikki Palikat, Aliff Aziz dan Ani Mayuni mendapat tiga tempat teratas. Nikki mampu dapat markah tertinggi kerana kemampuan vokalnya yang agak mantap. Begitu jugak Aliff Aziz, minggu kelima ni vokal dia lebih baik!

Ani Mayuni pulak tak sangka dia dapat markah ketiga terbaik, mungkin sebab dia mampu nyanyikan lagu Kucu Kuca tu dengan baik. Vokal dia pun lebih bagus kali ni, mungkin itu mendorong juri beri markah lebih.

Lagi satu Mas agak terkilan dengan persembahan Adibah Noor, dia tak all out sangat minggu kelima ni. Kalau dia nyanyikan lagu Gajah tu dengan gaya tersendiri, ubah sikit melodi dan jadikan lagu dia pasti dia boleh dapat markah tertinggi. Harap minggu depan duet dia dengan Ali Masdo tu menjadi dan lagu Tanya Sama Itu Hud Hud tu jadi lagu dia.

Konsert keenam nanti para peserta bakal berduet dengan artis BBNU yang bertemakan Langkah Seiringan. Haaa paling Mas tunggu minggu duet ni, tak sabar! Ini senarai lagu dan rakan duet mereka.

1. Nikki Palikat & Syamel | Gurindam Jiwa (Rafeah Buang & R. Ismail)

2. Aliff Aziz & Iman Troye | Belenggu Rindu (Wany Hasrita & Dato' Jamal Abdillah)

3. Ani Mayuni & Dinie Rashid | Chikadun (Floor 88)

4. Suki Low & Khai Bahar | Tiga Malam Tanpa Bintang (Fiq)

5. Aweera & Azmi Saat | Setahun Sudah Berlalu (Alleycats)
 
6. Adibah Noor & Ali Sariah (Masdo) | Tanya Sama Itu Hud Hud (Dato' M. Nasir)

7. Azan Scan & Tajul | Malam Semakin Dingin (Spin)
 
8. Sa.Ya & Ernie Zakri | Hampir Ke Situ (Mendua)
 
9. Shidee & Haqiem Rusli | Di Sudut Kamar Hatiku (Dato' Jamal Abdillah)
 
10. Bandi Amuk & Iwal Kristal | Separuh Nafas (Dewa 19)
 
11. Upiak Isil & Usop | Sembunyi (Misha Omar & Andy Flop Poppy)

1 ulasan:

  1. Saya rasa lagu 'Gajah' yang Adibah Noor nyanyi tu simple sangat untuk dibuat lagu pertandingan. huhu

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com