terkini dan sensasi

Isnin, 29 Jun 2015

Beli juadah berbuka di luar

Assalamualaikum...(^ ^)


Semalam Mas berbuka puasa di luar, tapi kali ni Mas beli juadah berbuka di bazar Ramadhan. Bazar pilihan adalah di Putrajaya, bazarnya cukup luas dengan aneka pilihan juadah yang pelbagai. Kalau ikutkan nafsu memang nak beli semua makanan yang dijual.

Beli juadah buka puasa di luar
Bagi Mas agak membazir! Kenapa Mas kata sebegitu? Contoh semalam, Mas habis RM30 dengan hanya membeli Nasi Dagang, Bihun Goreng, Murtabak, kuih 3 jenis dan air. Mahal jugak! Rasanya kalau beli bahan untuk sekali masak takde sampai banyak ni kosnya.


Pastu juadah yang dibeli tak memuaskan hati berbanding kita masak sendiri. Sesetengah penjual masak dan jual hanya untuk dapat keuntungan, tapi rasa memang zero. Dahlah dengan harga mahal, tapi makanan tak sedap.

Bukan Mas kata semua penjual macam tu, ada yang jual juadah yang sedap dengan harga yang berpatutan. Cuma segenlitir saja yang jual sekadar nak laku dan dapat untung tapi kualiti takde. Jadi kalau berbuka di luar dengan membeli makanan di bazar kena pandai pilih gerai mana yang jual juadah yang sedap dan murah.

Nak lagi puas hati makan, masak sendiri. Terjamin kesedapannya dan lebih jimat!

1 ulasan:

  1. memang betul tu kak..harga mahal tapi tak sedap tak berbaloi lansung dan memang membazir..masak sendiri lagi berbabloi.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com