Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 18 Jun 2015

Sahur

Assalamualaikum...(^ ^)

Alhamdulillah, dah masuk 1 Ramadhan. Syukur masih dapat meneruskan ibadah puasa tahun ini.

Bangun bersahur
Bila berpuasa sunatlah kita bersahur. Sesetengah orang malas nak bangun sahur pagi² buta, jadi mereka sahur awal pukul 12 tengah malam. Seeloknya lebih afdal kita bangun dan ambil pahala sunat sahur tu. Tak perlulah nak makan berlebihan seperti waktu berbuka, kurma 3 ulas dan air kosong atau susu secawan pun dah memadai. Janji bangun bersahur!

Menu sahur
Mas lebih suka menu yang ringkas, 1 jenis pun dah cukup. Biasanya Mas akan panaskan lauk berbuka kalau ada lebih. Kalau takde Mas masak sebelum tidur dan panaskan bila bangun sahur. Anak² dan husband suka menu seperti sup, telur dadar, telur mata, ikan masin, telur masin dan ikan bilis goreng. Itu dah cukup menyelerakan!

Macam Mas cukup bersahur dengan 3 ulas kurma dan secawan Ephyra. Kemudian minum ½ liter air kosong. Dah memadai dan alhamdulillah boleh tahan sehingga waktu berbuka.


Menu sahur pagi tadi, Telur Dadar dan Sup Tulang. Habis 2 pot nasi.

3 ulasan:

  1. alhamdullilah sama la anum pun panaskan juadah berbuka je

    BalasPadam
  2. assalamualaikum mas...yang simple tu la yg sedap...:)

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah..biasa sahur simple² je :)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com