Logo KBBA

terkini dan sensasi

Sabtu, 14 April 2018

Festival Ramadan Putrajaya 2018

Assalamualaikum...(^ ^)

"Bila tiba hari raya
Semua insan bergembira."

Amboi kemain kau Mas, siap menyanyi lagi. Hehehee bukan tak sabar nak raya tau, tapi tak sabar nak tunggu tibanya bulan Ramadan. Selain dapat keberkatan bulan yang mulia tu sudah tentulah nak buat persiapan raya kan? Bagus buat persiapan awal ni, takdelah kelam kabut bila dah dekat nak raya nanti. Beli sikit² pun takpe, tak perlu nak berbelanja sekaligus nanti.

Haaa bila nak berbelanja untuk raya tu mesti nak cari tempat yang jual barang dengan harga murah kan? Haaa jom Mas bagitau satu tempat best, bukan je boleh membeli belah tapi macam² aktiviti ada!


Festival Ramadan Putrajaya 2018
Inilah dia, sempena dengan ketibaan Ramadan yang saban tahun dinantikan oleh seluruh umat Islam khususnya, bakal berlangsung JUALAN BARANGAN RAYA FESTIVAL RAMADAN PUTRAJAYA 2018 bermula 17 Mei 2018 (1 Ramadan 1439) selama sebulan bertempat di Dataran Putrajaya, Presint 3. Dengan objektif untuk menyatukan ukhuwah rakyat Malaysia yang berbilang agama dan budaya, penganjuran festival ini jugak membuka peluang perniagaan kepada usahawan muda yang pada hari ini seakan menjadi satu senario menarik setiap kali tibanya Ramadan.

Festival Ramadan Putrajaya 2018 disasarkan untuk mereka yang berada di kawasan seperti Bangi, Kajang serta kejiranan yang berhampiran bagi memudahkan mereka merancang masa untuk persiapan raya sepanjang bulan Ramadan.

Pelbagai Aktiviti Menarik
Haaa selain membeli belah di festival tersebut turut menawarkan pelbagai aktiviti menarik sepanjang Ramadan untuk para pengunjung. Antaranya ialah gabungan seramai 30 selebriti terkenal tanahair, persembahan 'busking' para artis popular masa kini dan penampilan artis² istimewa yang akan diumumkan dari masa ke semasa.

Pastu festival ini jugak akan diserikan lagi dengan gerai para selebriti terkenal seperti Ella, Hanez Suraya, Kaka Azraff, Ekin, Leez Rosli, Sofi Jikan, Haiza, Saiful Apek, Siti Sarah, Shuib dan ramai lagi. Yang paling seronok akan ada cabutan bertuah tau, hadiah lumayan sangat. Apa dia hadiahnya? Sebiji kereta ataupun motosikal, fuhhh syok kalau bertuah ni!


Program Kerohanian
Lagi satu yang menariknya mengenai festival ni, turut diberikan perhatian khusus adalah program kerohanian. Tazkirah Ramadan bersama selebriti pilihan dan ceramah agama dari penceramah jemputan bakal menghiasi kalendar sepanjang bulan tersebut. Sebelah petang pulak, program bubur lambuk akan memeriahkan lagi festival tersebut. Pastu hujung minggu akan direncanakan majlis iftar bersama anak² yatim yang terpilih.

Wajib Datang!
Selain itu, tumpuan jugak akan diberikan kepada barisan gerai daripada pelbagai jenama terkenal dari kalangan hijabista dan lain². Penjualan di gerai akan merangkumi tawaran pakaian muslimin dan muslimah terkini, alat solek, perhiasan rumah serta kuih raya untuk persediaan Syawal kelak.

Pastinya Festival Ramadan Putrajaya 2018 akan memudahkan persiapan raya keluarga mahupun individu kerana di sinilah bakal tertumpunya pelbagai aktiviti menarik dari segi intelektual dan kerohanian, penawaran jenama terkenal yang mampu milik dan jugak ruang untuk pengunjung beramah mesra dengan personaliti popular tanahair.


Untuk maklumat dan informasi terkini mengenai festival ini, korang boleh hubungi:

Unit Publisiti Jualan Barangan Raya Festival Ramadan Putrajaya 2018
No. Telefon: Izainil (017-3031953) / Ashraf (017-8892909)

6 ulasan:

  1. jom kak shopping hehehehhe

    BalasPadam
  2. Wow! Mesti meriah kat Putrajaya nanti :)

    BalasPadam
  3. dah save the date..ehehe

    BalasPadam
  4. Menarik kan Kak Mas. Hihihiii.. Shopping raya oii

    BalasPadam
  5. kejap je kan dah nak raya kak. Suasana dah ada ni

    BalasPadam
  6. shopping raya weehuu , awal2 shopping dah settle dah boleh rehat :)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com