Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 12 September 2017

Rayuan pun tak berjaya!

Assalamualaikum...(^ ^)

"Mama cuba tengok rayuan Pra Sekolah Airis, berjaya ke tak?" Bila husband cakap camtu Mas takde hati pun nak semak, sebab dah tahu mesti rayuan tak berjaya. Tapi nak puaskan hati husband, Mas semaklah jugak. Jangkaan Mas tu memang tak meleset, betul sangat yang rayuan tak berjaya!


Nampaknya peluang Airis nak ke Pra Sekolah memang dah tertutup, rasa kecewa dan sedih sangat. Susah betul nak masukkan anak ke pra sekarang, tak macam masa kakak dan abangnya dulu. Masa tu hantar je permohonan terus sekolah terima, dari umur 5 tahun lagi. Tapi bila pihak Pejabat Pendidikan dah masuk campur, sekolah memang tak boleh buat apa² dah. Semuanya di bawah kuasa PPD, sekolah hanya melaksanakan je. 

Tapi nasib menyebelahi Airis, lepas dapat tahu rayuan Pra Sekolah tak berjaya Mas dapat panggilan dari pihak Tadika Kemas mengatakan permohonan Airis diterima. Fuhhhhh lega rasa, dapat jugak sebab masa hantar permohonan tu memang takde kosong pun. Cuma kami doa dan tawakal je, mana tau ada yang tolak permohonan ke. Jadi tak kisahlah belajar di Tadika Kemas je, janji Airis dapat bersekolah kan? Silibus pembelajaran lebih kurang sama je, yang penting dia dah pandai membaca dan mengira.


Pastu lagi satu rezeki tak diduga bila cikgu di SK Salak tu beritahu ada ibu bapa menolak kemasukan anaknya ke Pra Sekolah, jadi bermakna ada satu kekosongan. Cikgu tu cakap dia dah bincang dengan guru besar nak ambil anak yang ibu bapanya hantar permohonan awal, bermakna Airislah tu sebab memang kami orang pertama yang hantar borang permohonan. Setakat ni belum dapat keputusan tetap lagi tapi cikgu tu kata dia cuba tolong, berjaya atau tidak dia tak jamin. Takpelah kami tak kisah, janji ada peluang dan moga Allah buka rezeki tu untuk Airis. 

Airis tu nak sangat masuk Pra Sekolah, siap cakap tahun depan pakai uniform warna ungu. Hurmmm moga ada rezeki dia! Tapi kalau takde kami dah cakap Airis masuk Tadika Kemas, ada uniform jugak. 

6 ulasan:

  1. InsyaAllah, nanti ada rezeki airis tu kak mas.

    BalasPadam
  2. Mudah-mudahan ada rezeki untuk airis..

    BalasPadam
  3. anak farah pun x berjaya ke prasekolah..terpaksa hantar ke taska permata lagi :)

    BalasPadam
  4. Wah itu gambar kat taman sedia cameron highland kan Mas?

    Bila pergi sana tu

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com