terkini dan sensasi

Ahad, 14 April 2019

Hari Anugerah Cemerlang 2019

Assalamualaikum...(^ ^)

Walaupun keputusan PT3 dan SPM dah lama keluar, tapi pihak sekolah tetap tak lupa nak raikan anak² murid mereka yang cemerlang. Pastu tak sangka pulak kakak Atikah tersenarai di antara pelajar yang cemerlang jugak untuk PT3 2018, pencapaian dapat 6A. 


Memang Mas terima kasih sangat pada pihak sekolah sebab raikan pelajar² cemerlang, sekurang²nya ibu bapa dapat tengok anak² mereka naik pantas terima anugerah. Sedikit sebanyak boleh buat ibu bapa gembira dan ianya jadi pendorong dan pembakar semangat kepada pelajar² lain untuk berusaha jadi yang cemerlang. 

Pastu dapat jugak ibu bapa tengok anak² mereka buat persembahan, hadiah tanda penghargaan mereka kepada ibu bapa yang banyak membantu mereka sehingga berjaya. Tak sangka pulak Mas, kakak Atikah pun ada buat persembahan. Bila Mas tengok persembahan dia dan pelajar² lain tetiba hati jadi sebak, tak semena² airmata mengalir. Entah kenapa rasa terharu sangat tengok persembahan tu, memang mereka tujukan untuk ibu bapa!



Buat kakak, tahniah sebab banggakan mama dan babah. Ingat ini hanya permulaan, moga buat yang lebih baik untuk SPM tahun hadapan. Jangan leka dan alpa, kena kerja keras dan tumpukan pada pelajaran. Lepas SPM nanti baru tahu hala tuju untuk bina kerjaya, kena bermula dari sekarang. Moga apa yang kakak cita²kan tercapai!

Lagi satu moga kejayaan kakak ni jadi pendorong pada adik² untuk berjaya jugak. Diaorang berdua pun seronok tengok kakak berjaya, siap cakap nak macam kakak jugak. Haaa moga tercapai impian mereka, Mas sentiasa doakan!



2 ulasan:

  1. wahhhh tahniah! All the best untuk SPM nanti

    BalasPadam
  2. seronoknya tgk anak anak naik pentas terima anugerah :)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com