terkini dan sensasi

Selasa, 31 Mei 2011

keperluan dan saling memerlukan

Assalamualaikum...(^ ^)

Selamat pagi pembaca blog Mas... dah sarapan ke?

setiap manusia ada keperluan masing2... dan keperluan itu merangkumi makanan, tempat tinggal dan pakaian... tanpa semua ini rasanya tak lengkap kehidupan kita kan? selain itu setiap makhluk di muka bumi ini saling memerlukan di antara satu sama lain... bagaimana kalau kita tiada sikap sebegitu, pasti tidak sempurna kan? 
saling memerlukan itu wujud...
  • antara manusia dan alam... kerana inilah kitaran kehidupan yang sebenarnya! 
  • antara kawan dan sahabat... kerana merekalah teman di kala suka dan duka!
  • antara ibu/bapa dan anak2... kerana dari sinilah wujudnya keluarga yang bahagia!
begitu jugalah sikap saling memerlukan antara kita sesama blogger... sebagai blogger yang baru menapak mereka memerlukan blogger yang telah lama menjejak kaki ke dunia blogger ini! tapi jangan lupa tanpa yang baru tidak akan wujudnya yang lama... kerana itulah lumrahnya! yang lama memerlukan sokongan yang baru untuk mereka terus kekal dan bertahan... dan yang baru memerlukan sokongan yang lama untuk mereka terus melangkah maju kehadapan! 
jadi janganlah wujud perasaan hasad dengki dan saling tidak puas hati antara kita sesama blogger... setiap dari kita ada kelebihan dan kekurangan masing2! 

4 ulasan:

  1. eh bile tukar domain nih??
    dah maju skrg..;D

    BalasPadam
  2. kak masssss dh dot com ;)
    tahniah!

    baru ada kesempatan nak jengah kak mas..keadaan tak berapa stabil lagi..tapi ari ni rasa ok skit ;)

    rindu sgt kak mas..nak kasi muahhhh234235 kali hehe..

    BalasPadam
  3. yup... betul tu kak... kene saling tolong menolong...

    BalasPadam
  4. @Sunah Mohammad
    hehehehe...terima kasih!
    tolong menolong utk sama memajukan blog masing2 kan?

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com